fot. Marta Ankiersztajn
KONCERT / PERFORMANCE / TANIEC
12.02.2016 l CSW l Warszawa
start: 19:00  / wjazd: 20/30 zł 


TERAZ/NOW


SZUKA FUFI
/link FB/

Powodem spotkania Marcina Maseckiego i Dawida Lorenca była improwizacja Steve'a Paxtona do „Wariacji Goldbergowskich” Jana Sebastiana Bacha w wykonaniu Glenna Goulda. Marcin Masecki wydał płytę zawierającą interpretację innego utworu Bacha – „Sztuki fugi", która w swej ciężkiej i z pozoru niezróżnicowanej strukturze różni się od barwnej struktury „Wariacji...". Punktem wyjścia współpracy Masecki/Lorenc jest „Sztuka fugi" i jej współczesne interpretacje, równocześnie dźwiękowe i ruchowe (we wzajemnym wpływaniu na siebie), ale także improwizacja

Sala im. Wojciecha Krukowskiego, budynek Laboratorium, CSW Zamek Ujazdowski.

Cykl ( sic! ) four seasons w 2016 roku będzie przebiegał pod hasłem TERAZ/NOW.
TERAZ/NOW – jako podstawowa wartość i zasada działania improwizacji, a także performance’u.
TERAZ/NOW – jako czas, w którym wszystko się wydarza, kontekst, w którym się wydarza, a także sposób, w jaki się wydarza. 
TERAZ/NOW (i tutaj) – jako sposób działania i tworzenia, jako zasada przeżywania życia wiążące się ściśle z improwizacją.
TERAZ/NOW – jako kontekst miejsca, roli i potrzeby sztuki współczesnej prac artystów biorących udział w [sic!] four seasons.
TERAZ/NOW – jako impuls do zadawania wielu pytań artystom w kontekście prezentowanych prac.
Wszystko co się wydarza, wydarza się TERAZ/NOW, nie wczoraj i nie jutro – jako oczywista prawda trudna w realizacji, gdyż zwykle żyjemy przeszłością lub przyszłością. 

Organizator: Fundacja "Ciało Się"
Partner: CSW Zamek Ujazdowski.
Projekt współfinansowany przez Miasto stołeczne Warszawa.

Produkcja powstała na zamówienie Muzeum Sztuki w Łodzi w ramach wystawy "Przyjdźcie, pokażemy Wam co robimy. O improwizacji tańca".


MARCIN MASECKI
Warszawiak, pianista, kompozytor, dyrygent, członek wytwórni płytowej Lado ABC, lider i partycypant w miliardzie projektów. Jeden z czołowych przedstawicieli polskiej sceny niezależnej. Prowadzi zespół Profesjonalizm, współtworzy WOR (Warszawska Orkiestra Rozrywkowa), jest członkiem międzynarodowych zespołów Paristetris i Pictorial Candi.



Jest adwokatem traktowania muzyki klasycznej jako pełnoprawnego elementu współczesnego świata muzycznego, a nie jedynie jako eksponatu w elitarnym muzeum. W 2015 planuje rejestrację ostatnich sonat fortepianowych Beethovena z zatyczkami i słuchawkami wygłuszającymi na uszach, celem zbliżenia się do perspektywy głuchego kompozytora. Od roku współpracuje z Orkiestrą OSP w Słupcy, dla której napisał swoją Symfonię nr 1. Pisał również dla Orkiestry Filharmonii PoznańskiejElbląskiej Orkiestry Kameralnej, oraz zespołu wiolonczelowego Cellonet. Skomponował muzykę do spektakli “Solaris” (Teatr Rozmaitości, Warszawa 2010) oraz “Pasażerka” (Teatr Współczesny, Wrocław 2009).