PREZENTACJA NAGRAŃ
13.02.2016 l CSW Łaźnia 1 l Gdańsk
start: 20:00 / wstęp: FREE


IN PROGRESS


BRZOSTEKKOŁACKI
/link FB/

Koncert w ramach IN PROGRESS - cyklu regularnych spotkań z eksperymentalną muzyką współczesną, z działaniami muzycznymi połączonymi często ze filmem i sztuką audiowizualną. Jest to projekt, który pozwala nie tylko posłuchać, ale i zrozumieć najnowsze trendy w muzyce polskiej i zagranicznej. Projekt realizowany przez Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku od 2002 roku. Wstęp na wszystkie koncerty jest darmowy. Kurator: Michał Porwet

"Jak słuchaliśmy? Dźwięki znalezione, dźwięki nagrane"… Prezentacja nagrań terenowych ze Stambułu i Marsylii.

Chcielibyśmy postawić kilka prostych pytań: Co nagrywamy, kiedy nagrywamy w terenie? Lub też, co naprawdę nagrywamy, kiedy nagrywamy w terenie. Czego słuchamy, kiedy słuchamy nagrań dokonanych w terenie? Lub też, czego naprawdę słuchamy, kiedy słuchamy nagrań dokonanych w terenie? Jakie relacje tworzą się między nagraniem a rzeczywistością, jakie zaś między nagraniem a naszym wyobrażeniem o przestrzeni, którą nagrywaliśmy? Czego chcemy, a czego lubimy słuchać? Gdzie zaczyna się, a gdzie kończy przyjemność słuchania?

Przy okazji zaś, chcielibyśmy dać wam posłuchać, jak słuchaliśmy,
kiedy nagrywaliśmy…

I w ogóle, co słychać…?


DARIUSZ BRZOSTEK
Teoretyk literatury, kulturoznawca, adiunkt w Katedrze Kulturoznawstwa UMK w Toruniu. Zainteresowania badawcze: sound studies, estetyka grozy, popkultura i kontrkultura, psychoanaliza. Autor monografii: Literatura i nierozum. Antropologia fantastyki grozy (2009) oraz Nasłuchiwanie hałasu. Audioantropologia między ekspresją a doświadczeniem (2014).


RAFAŁ KOŁACKI
Muzyk związany z zespołami: HATI, Mammoth Ulthana, Innercity Ensamble, Molok Mun, T’ien Lai. Nagrał i wydał kilkanaście płyt i zagrał kilkaset koncertów na całym świecie (m. in. Unsound New York, CTM Berlinie, Ars Electronica Linz etc.). Jest pomysłodawcą i współautorem multimedialnych projektów Tonopolis (2010) oraz Orient Potockiego. Dźwiękopis. (2012). Prowadzi również działalność solową, pasjonując się w swojej twórczości sztuką field recording (w jej różnych wariantach), perkusyjną muzyką akustyczną oraz elektroniką z gatunku drone minimal music. Nagrywa muzykę do filmu (Panoptikon 2013), słuchowisk i bajek (Bajki dla odważnych 2013). Do tej pory wydał trzy solowe płyty Tonopolis. Impression from the Town (2010), Panoptikon (2013) oraz Ninkyo Dantai (2014). Prowadzi niezależne wydawnictwo płytowe Noisen Records