KONCERT
07.01.2016 l Chmury l Warszawa
start: 20:00 / wstęp: 10 zł


G A L LO P I N G


L E T H A R G Y
/link FB/

Inspiracją do zrobienia tego projektu stał się legendarny już neologizm, utworzony spontanicznie przez moją ciocię: "Galloping Lethargy", czyli "Galopujący letarg". 

Nie możemy jednoznacznie zinterpretować tego wyrażenia. Być może autorka miała na myśli przypływy energii i natchnienia, które nagle mogą się pojawić w środku najgłębszego letargu, a może po prostu palące pragnienie stworzenia czegoś z niczego. Tak czy owak, mamy tu do czynienia ze sprzecznymi stanami umysłu, pewnego rodzaju "dysonans poznawczy". Ów dysonans stał się bodźcem do utworzenia naszej grupy instrumentalnej.

Zachciałem aby częścią składu stały się w nim pary instrumentalistów grających na takich samych bądź podobnych instrumentach (np. dwaj saksofoniści, dwaj perkusiści) jednakże w różnych stylach. Miałem nadzieję, że poza przewidywalnymi konfliktami, będą również pomiędzy muzykami momenty zrozumienia, a nawet komunii.

Całość jest swobodnie improwizowana bez wcześniejszego ustalania form. Zaplanowaliśmy trzy koncerty, a każdy z nich reprezentował lub będzie reprezentował inne zaburzenie kognitywne. Pierwszy koncert miał miejsce 4 listopada 2015 roku w klubie "Eufemia". Następny odbędzie się w Chmurach. Na nim to Marcin Gokieli zastąpi Bartosza Wronę jako wokalista. Dodamy też gitarzystę – Miłosza Cirockiego, jako partner do Pawła Dziadura na elektronice, zaś perkusista Michał Kasperek zastąpi Dominika "Dodosa" Mokrzewskiego.

Antonina NowackaMarcin Gokieli (głos)
Ray DickatyPhilip Palmer (saksofony)
Paweł Dziadur (elektronika), Miłosz Cirocki (gitara)
Teo OlterMichał Kasperek (perkusja)

Philip Palmer




ANTONINA NOWACKA
Wokalistka, artystka wizualna, zainteresowana wykorzystaniem głosu jako instrumentu oraz jego korelacją ze stanami umysłowymi, zjawiskami wewnętrznymi i zewnętrznymi, co łączy w swych poszukiwaniach dźwiękowych. Oscylują one wokół muzyki dawnej - pieśni religijnych, antycznych oraz opery. Eksperymentuje z elektroniką, dźwiękami aparatu mowy, mową bez słowa, nastrojami. Z siostrą Bogumiłą Piotrowską od 5 lat współtworzy zespół audiowizualny WIDT (Who Invented Double Tap), improwizacje na głos, elektronikę i analogowe wizualizacje. 
Współgra z Warsaw Improvisers Orchestra oraz w pomniejszych składach z poszczególnymi jej członkami: Natanem KryszkiemOlgierdem Dokalskim (Potala), Piotrem Dabrowskim (PAELI***ZUN), współpracuje z zespołem kIRk (Olgierd Dokalski / Paweł Bartnik / Filip Kalinowski), udziela się w progresywno-ambientowym projekcie Heliocentrism. W maju tego roku w wydawnictwie Pointless Geometry ukazała się 40- minutowa kaseta VHS projektu WIDT.




MARCIN GOKIELI
Wokalista, autor tekstów, teoretyk. Stara się pisać teksty w taki sposób, by pozostawiały one wiele miejsca na interakcję z muzyką i dawały dużo możliwości do improwizacji. Wierzy święcie, że nie ma lepszych multimediów niż dźwięk + słowo albo słowo i obrazek, i że głos człowieka dotrze do człowieka. Oczywiście, w praktyce różnie z tym bywa. Współpracował, współpracuje i pewnie będzie współpracować z takimi muzykami, jak Norbert Kubacz, Mikołaj Biberstein, Raphael Rogiński, Paweł Szamburski, Patryk Zakrocki, czy Daniel Pigoński. Ostatnio współtworzy wraz z Rafaelą Dražic projekt design-tekst A Book for Two. Ma nadzieję, że wszystko będzie bardzo dobrze.




❒ PAWEŁ DZIADUR
Muzyk elektroniczny znany z krakowskiego projektu DM&P. Wykonuje muzykę improwizowaną przy użyciu własnego oprogramowania, często wykorzystując techniki manipulacji sygnałów instrumentów akustycznych.




 PHILIP PALMER
Saksofonista altowy, współzałożyciel znanej krakowskiej formacji Dziadur Maler & Palmer (DM&P). Ich debiutancka płyta (Insular Dwarfism) została wydana przez wytwórnię Audiotong w 2011, otrzymując pozytywne recenzje od krytyków w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji i Holandii. Razem z tym zespołem grał koncerty w Polsce, Austrii i Anglii w takich prestiżowych miejscach, jak Café Oto w Londynie czy Alchemia w Krakowie. Philip współpracował również z takimi muzykami jak Krzysztof Trzewiczek, Tomek Chołoniewski, Michal Dymny, Jean-Herve Peron (Faust) czy Gergő Kováts. Ostatnio dołączył do nowego warszawskiego projektu The Intelligent Writing Machine.




❒ MIŁOSZ CIROCKI
Ur. 1991, gitarzysta. W swojej grze kieruje się minimalizmem, niekonwencjonalnymi technikami gry i głupim poczuciem humoru. Lubi obserwowanie i powodowanie dziania się rzeczy. Nie lubi słowa "abstrakcja", nazwałby to inaczej. Lubi marcepan i małe kotki. Używa gitary elektrycznej i wszystkiego innego. Gra w Złotej JesieniTrzebiatowie, a poza tym grywa z Natanem Kryszkiem, Michałem Kasperkiem, Teodorem Olterem i innymi warszawskimi improwizatorami.




TEO OLTER
Improwizator, bębniarz jazzowy. Grając przykłada większą uwagę do melodii i dynamiki niż do rytmów i metrum. Wykształcenia muzycznego nie posiada, uczęszcza do szkoły plastycznej. Za największych perkusistów uważa Eda Blackwella, Hana Benninka i Adama Pierca z Mice Parade. Wraz z Natanem Kryszkiem i Tymonem Bryndalem gra w Pokusie. Z Alekiem Żurowskim tworzy Nietakt, oraz duo z Wojtkiem Kwapisińskim. Występuje w Warsaw Improvisers Orchestra. Pod pseudonimem Sun Enough tworzy słabą muzykę elektroniczną.




 MICHAŁ KASPEREK
Bębnista free jazzowy, improwizator. Nie kryje inspiracji Sunnym Murrayem oraz Williamem Hookerem. Jego dewiza brzmi: "Tylko proste serce sprosta gmatwaninie spraw". Współpracuje z wieloma muzykami, tworząc oparte na improwizacji nieszablonowe konfiguracje muzyczne. Grał z Markvartem, Stropovem, Ibbadullayevem, Zakrockim, Tkaczem, Cirockim. Uczestniczy w Warsaw Improvisers Orchestra oraz cyklu koncertowym Impro Miting w klubie Eufemia. Współtworzy trio z Ksawerym Wójcińskim i Jankiem Małkowskim oraz kwartet "Postaremczak/Małkowski/Wójciński/Kasperek". Jest również jednym z filarów grupy Ray'a Dickaty "Infant Joy Quintet ", a z Piotrem Dąbrowskim współtworzy perkusyjno - sonorystyczny duet. Stale grywa z Wojtkiem Kwapisińskim, Michałem Maotą, Natanem Kryszkiem oraz Tymonem Bryndalem (kwartet Drwinka). Swoja twórczość podsumowuje w słowach: "Grając, składam nieustanny hołd zbyt krótkiemu życiu Janka Rołta".




Saksofonista, kompozytor. Na karierę muzyczną Raya Dickaty składa się ponad 60 nagrań z różnymi składami. Brał udział w licznych trasach koncertowych i występował w programach telewizyjnych i radiowych na całym świecie. Jako członek Spiritualized był odpowiedzialny za aranżację sekcji dętej. Grał na albumie Dr Johna "Anutha Zone" oraz na płytach Spiritualized "Live at the Albert Hall", "Let it Come Down" i "Amazing Grace". Jako członek zespołu Moonshake należącego do wytwórni Too Pure wydał dwie płyty oraz grał razem ze Stereolab i Cornershop oraz występował wspólnie z PJ Harvey.



Ze swoim zespołem Solar Fire Trio grającym free jazz noise, nagrał trzy szlagierowe albumy i odbył trasę supportując Juliana Cope’a. Ponadto, nagrywał i wystepował m.in. z takimi wykonawcami jak: Moose, Lush, Durutti Column, AMP, The Duke Spirit, Six by Seven, Damo Suzuki, Slipstream, Thighpaulsandra, Soulsavers (Mark Lanegan), Sonic Youth, Suicide, Super Numeri, John Moores Revolution 9, Michael J Sheehey i The Flowers of Hell. Współpracował z Eddie’m Prevostem, założycielem legendarnego AMM, a także grał z takimi improwizatorami jak: Philip Marks, Chris Corsano, Brigitte Kuepper, John Butcher, Lol Coxhill, Carlos Zingaro, John Edwards, Martin Kuchen, Jeffery Morgan, Evan Parker i wielu innych.


Obecnie mieszka w Warszawie i jest aktywnym przedstawicielem polskiej improwizowanej sceny muzycznej. Jest dyrygentem Warsaw Improviser Orchestra, dyrektorem muzycznym Spacefest Festival w Gdańsku. Oprócz Infant Joy Quintet tworzy takie zespoły jak: Kom Trio, Osaka Vacuum, DCD Trio, Organic Panic, Pulsarus, Noise of WingsLie of Fire oraz Sounds Of The Night Sky. Współpracuje z takimi muzykami jak: Maciej Bielawski, Mikołaj Palosz, Paweł Szpura, Patryk Zakrocki, Hubert Zemler, Rafał Mazur, Michał Dymny, Tomek Chołoniewski, Dominik Strycharskim, Wojtek Kwapisiński, Jerzy Mazzol, Maciej Trifonidis.