KONCERT
21.01.2016 l Eufemia l Warszawa
start: 21:00 / wstęp: 10 zł



IMPRO MITING

/link FB/

W styczniu spotykamy się tylko dwa razy. To drugi i ostatni Impro Miting w styczniu. 21 stycznia 2016 spotkanie numer piętnaście. Na deskach Eufemii zmierzą się Jeff Gburek i Piotr Mełech. Import z Poznania.




PIOTR MEŁECH
Klarnecista-samouk, improwizator; chętnie odwołujący się zarówno do jazzowej tradycji, europejskiej awangardy, free impro, czy też szeroko pojętej muzyki etnicznej. Mełech poszukując nowych brzmień, środków wyrazu oraz akustycznych faktur, oprócz konwencjonalnych technik wykonawczych demontuje klarnety używając poszczególnych części, czy też przetwarza akustyczne brzmienia pętlą efektów tworząc swoisty kolaż elektro-akustyczny. Współtwórca formacji Enterout Trio, Divided by 4, Tsigunz Fanfara Avantura, Sounds of the Night Sky, Cukier, Mełech / A.Steczkowski / Jadac / Kasperek, duetów z amerykańskim wiolonczelistą Fredem Lonberg-Holmem, oraz Patrykiem Lichotą. Aktywnie uczestniczy w scenicznej działalności Warsaw Improvisers Orchestra.



Współpracował z Teatrem Stefa Ciszy ("Kwatera"), poznańskimi poetami (Edwardem Pasewiczem i Szczepanem Kopytem), oraz współtworzył grupę teatralną "Kapral Feat. De Kolt" (muzyka do spektaklu Bad Song). Prowadził w poznańskim klubie Dragon cykl koncertów improwizowanych Triolowe Rozkłady Yazzdy, oraz Jeden do Jeden. Laureat III Nagrody XV Konkursu Muzyki Folkowej Polskiego Radia "Nowa Tradycja" (z zespołem Tsigunz Fanfara Avantura). Koncertował i nagrywał m.in. z Michaelem Zerangiem, Claytonem Thomasem, Matsem GustafssonemTymonem Tymańskim, Jerzym Mazzollem, Pawłem Postaremczakiem, Ksawerym Wójcińskim. Obecnie mieszka i tworzy w Warszawie.




❒ JEFF GBUREK
Jest multidyspilinarnym artystą, gitarzystą, kompozytorem muzyki elektronicznej, rzeźbiarzem dźwięku. Obecnie mieszka w Poznaniu, po długim pobycie w Berlinie. Wykorzystuje rozwinięte techniki gitary preparowanej, przetwarzanie sygnału, oprogramowanie open source - by tworzyć bogatą strukturalnie muzykę, gdzie ekstremalne pianissimo, organiczna manipulacja obiektów oraz cisza kontrastują z energetycznymi wybrzuszeniami podnieconej elektroniki, obrazami trompe-l'oeil, gdzie psychologia doświadczenia słuchowego odgrywa znaczącą rolę jako pierwszy plan kompozycji.



Przez osiem lat współpracował z artystką teatru tańca Ephią w Djalma Primordial Science. Występował z takimi artystami jak Keith Rowe, Tetuzi Akiyama, Michael Vorfeld, Pascal Battus, Annette Krebs, Raven Chacon, Tom Carter, Yannick Franck, Olivier Pe, Joke Lanz. Ostatnio współpracuje koncertowo i studyjnie z Rafałem Iwańskim (X-NAVI:ET, HATI). Grał na Warszawskim Festiwalu Ad Libitum z muzykami takimi jak John Tilbury, Eddie Prevost i Phil Durrant wykonując partytury Mortona Feldmana, Corneliusa Cardewa, Christiana Wolfa i La Monte Younga.