KONCERT
25.11.2015 l OD NOWA l Toruń
start: 20:00  / wstęp: 5 / 10 zł


MAZZMELANCOLIÉ


MAZZOLL &


MICROMELANCOLIÉ
/link FB/




❒ MAZZMELANCOLIÉ
Jerzy Mazzoll należy do grona tych muzyków, którzy nie boją się poszukiwań, nowych projektów. Polski klarnecista nie trzyma się żadnej wybranej wcześniej stylistyki czy formy. Nie zna podziałów między gatunkami. Nie widzi też potrzeby, by szukać bezpiecznej artystycznej przystani. Najświeższym dowodem tego stanu rzeczy jest jego najnowsza płyta nagrana pod szyldem „Mazzmelancolie”. Jerzy Mazzoll połączył siły z Micromelancolié czyli jednoosobowym projektem muzycznym Roberta Skrzyńskiego powstałym w 2002 roku. Robert Skrzyński do swojej muzyki wykorzystuje dźwięki, które wyłapuje ze swojego otoczenia składając z nich repetytywne struktury mieszczące się w estetyce glitch. Micromelancolié i Jerzy Mazzoll połączyli wspólne siły, efektem jest album wydany w labelu Wounde Knife pt. „Mazzmelancolie”. Wspólnie wydali album i wyruszyli w trasę koncertową. Mazzmelancolie to nowa płyta z mało znanymi i niepublikowanymi utworami z płyt "a" , "out out to lunch" oraz zupełnie nowymi kompozycjami.




MICROMELANCOLIÉ
Micromelancholié to zapętlone struktury uzyskane z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych. Micromelancholié to płyty i kasety wydawane na całym świecie w wytwórniach takich jak: Aurora Borealis, BDTA, Black Horizons, Metaphysical Circuits, MonotypeRec, Wounded Knife czy Zoharum. Micromelancholié to Robert Skrzyński, który miał okazję prezentować swoją twórczość na festiwalach: Canti Illuminati, CoCArt, Re:source, Restytucje, Tauron Nowa Muzyka, WRO – Media Art Biennale, Wrocław Industrial Festival.


Wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtutworząc ideę Arhythmic perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. Na początku lat 90 spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal company week.


Producentem jego pierwszej płyty „Perplex” był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. Wydał serię płyt „Diffusion Ensamble”, improwizując na scenie z artystami różnych dziedzin sztuki. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda oraz Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. Tworzył festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 15 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 to czas jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno płyty: „Minimalover”, „Jeden dźwięk i Pan Bóg” oraz oczekiwana „Responsio Mortifera”, a także „Rite of spring variation. w duecie z Tomaszem Sroczyńskim”.