by Tomek Mirt
FESTIWAL
05.09.2015 l Nowa Synagoga l Ostrów Wlkp.
start: 19:00 / wstęp: FREE 


TEMPLE OF SILENCE #9

/link FB/

TEMPLE OF SILENCE festiwal to jedno z ważniejszych wydarzeń muzycznych na szeroko pojmowanej scenie Ambient / Industrial w Polsce. Od samego początku główną ideą festiwalu jest promocja muzyki elektronicznej, artystów i sztuki, którą prezentuje w starych monumentalnych obiektach religijnych. To niecodzienne połączenie Arts i Sacrum wpływa na wrażliwość i odbiór prezentowanej muzyki. Dziewiąta edycja festiwalu odbędzie się w Nowej Synagodze w Ostrowie Wielkopolskim. Festiwal jest współorganizowany z Ostrowskim Centrum Kultury (OCK) i Forum Synagoga.


MACIEJ SZYMCZUK
We cannot avoid the silence of death that awaits us. Toru Takemitsu. Muzyka jako ilustracja podróży. W głąb siebie i w głąb dźwięku. Jako ilustracja wyimaginowanych miejsc. Muzyka jako miejsce. Muzyka jako energia i medytacja. Zawsze w dialogu - ze sobą, z Życiem lub Śmiercią. Spokojna, bliska ambientowi (wydawnictwa solowe) oraz gwałtowniejsza, dziksza i prąca do przodu (Another One, Aabzu). Niczym magiczny rytuał przeciw nieuchronności Śmierci. Słyszysz ją? Kroczy spokojnie za Tobą. Zaśpiewaj jej na powitanie.


Urodzony w 1972 roku. Ze względu na szerokie zainteresowania tworzy z różnymi ludźmi pod różnymi szyldami. Jako MACIEK SZYMCZUK splata ambient, muzykę etniczną i eksperymentalną elektronikę w atmosferyczną muzykę na pograniczu snu i jawy. Najważniejsze płyty: „Dilmun” (2002), „Mik-musik na fortepian, chór i orkiestrę” (2003, Mik-Music), „Echoes” (2005, Simple Logic Rec.), „Looking For Shooting Stars” (2005, Simple Logic Rec.), „Ways” (2011, Zoharum), „Clouds” (2013, Zoharum), „Music for Cassandra” (2015, Zoharum).


Jako AABZU, do spółki z Zenialem (Łukasz Szałankiewicz) starają się połączyć różnorodne zainteresowania w różnobarwną muzyczną miksturę, która zabiera słuchacza na egzotyczną wycieczkę. Najważniejsze płyty: „Shape of Lost Things” (2005, Simple Logic Rec.), „Rambo” (2010, AudioTong), "There is no other God than Rambo!" (2012, Zoharum), "It Came From Outer Space" (2014, Zoharum).
Jako ANOTHER ONE z Kubą Łuką dają wyraz swym pasjom tworząc gwałtowną i energetyczną mieszankę, w której dynamiczna rytmika miesza się z dzikimi partiami gitary i syntezatorów tworząc jedyny w swoim rodzaju trans. Najważniejsze płyty: „Possessed” (2005, Salut Rec.). 


HOROLOGIUM
Początki zielonogórskiego Horologium to rok 2004, gdy płyta ‘The Fire Sermon’ trafia do rąk właściciela francuskiej wytwórni Divine Comedy Records. Kolejne lata przynoszą wiele wydawnictw płytowych, między innymi dla Neuropa Records, Old Europa Cafe czy La Esencia Records. Twórczość projektu, oscylująca między dark ambientem, martial industrial oraz muzyką eksperymentalną, inspirowana jest twórczością wielkich pisarzy XIX i XX wieku. Projekt Grzegorza Siedleckiego koncertował jak dotąd w Polsce, Irlandii, Hiszpanii, Niemczech, na Słowacji i we Włoszech.




INNER VISION LABORATORY
Inner Vision Laboratory (I.V.Lab) to istniejący od marca 2005 roku projekt muzyczny, za którym stoi artysta muzyk Karol Skrzypiec (ur. 1985, absolwent szkół muzycznych I i II stopnia w klasie fortepianu). Stylistycznie I.V.Lab można zaliczyć głównie do gatunku dark industrial ambient, jednakże w jego utworach odnaleźć można również elementy muzyki etnicznej, klasycznej i inspiracji zaczerpniętych z wielu innych sfer sztuki dźwiękowej. Pierwsze nagrania zaowocowały powstaniem albumu Set Of Several Illustrations, który ukazał się za pośrednictwem netlabelu Far From Showbiz, a kolejne płyty zespołu wydane zostały przez takie wytwórnie jak Rage In Eden, Zoharum, No Angels Productions czy Beast Of Prey. Projekt na kolejnych wydawnictwach ewoluował z prostych eksperymentów w stronę szeroko pojętej muzyki ilustracyjnej i konceptualnej. Utwory Inner Vision Laboratory powstają w oparciu o dźwięki syntezatorów, fortepianu, nagrań terenowych i sampli.



VILGOĆ
Vilgoć jest projektem, który poprzez radykalną formułę dźwiękową manifestuje świadomą rezygnację ze świata bodźców. Obecne działania muzyczne projektu Vilgoć wpisują się w stylistykę określaną mianem HNW – Harsh Noise Wall. Vilgoć jest implozją w świat własnych ograniczeń. Ograniczeń, które zniekształcają dźwiękiem wszystko.





ABANDONED ASYLUM
Dark ambientowo/industrialny projekt z Polski, założony w 2004, za którego odpowiedzialny jest muzyk i grafik Łukasz "Dani" Czajka. Projekt ma na swoim koncie cztery wydawnictwa, sygnowane między innymi przez amerykańską wytwórnię Malignant Records. Abandoned Asylum to idea miejsca wewnątrz nas samych, które odnaleźć można poprzez muzyczną eksplorację opustoszałych fabryk, zapomnianych uliczek, pradawnych lasów, a nawet krawędzi kosmosu. Projekt występował między innymi na legnickim Intermediale Festival, w planetarium w Grudziądzu oraz na czeskim festiwalu Hradby Samoty.