fot. Ula Klimek
PERFORMANCE DŹWIĘKOWY / SPOTKANIE
25.07.2015 l CSW l Warszawa
start: 18:00 / wstęp: FREE

/link FB/

Wydarzenie w ramach ARCHIPELAGU JAZDÓW. Start: Żółty pawilon w parku przed Zamkiem Ujazdowskim.

Eugeniusz Rudnik, od ponad pół wieku znany najbardziej z prac elektroakustycznych wykonanych w studio, opowie o swych nagraniach terenowych, wyborze brzmieniowych źródeł oraz o swoich ingerencjach dźwiękowych w przestrzeni poza studiem i relacjach ze środowiskiem akustycznym. Artysta zaprezentuje również swe nagrania.

Prowadzenie spotkania: Bolesław Błaszczyk.
Po spotkaniu odbędzie się performance Eugeniusza Rudnika – „dyrygowanie Trasą Ł”.
Dyrygenci – Eugeniusz RudnikBolesław Błaszczyk.
Koncepcja zdarzenia – Bożena Wojtas.


EUGENIUSZ RUDNIK
Urodzony w 1932 roku Rudnik studiował w latach 50. na wydziale łączności Wojskowej Akademii Technicznej. Wdał się tam w konflikt z wojskowym przełożonym i jako skazaniec wylądował na ponad rok w kopalni. Odpracował wyrok metodą "dzień za dwa dni", a po wyjściu zgłosił się do Polskiego Radia. Przyjęto go na "kierownika hydraulików, stolarzy i malarzy". Od 1955 pracował w Polskim Radiu w Warszawie, a od 1958 związany był ze Studiem Eksperymentalnym Polskiego Radia. W 1967 ukończył studia na Wydziale Elektroniki Politechniki Warszawskiej. W latach 1967-68 pracował w Studiu Muzyki Elektronicznej Westdeutscher Rundfunk w Kolonii. Od 1974 do 1975 prowadził ćwiczenia z technologii muzyki elektroakustycznej w Akademii Muzycznej w Warszawie, w latach 1994-95 wykładał w Centrum Dziennikarstwa w Warszawie.



Był jednym z pierwszych w Polsce – obok Andrzeja Rakowskiego, Janusza Piechurskiego i Krzysztofa Szlifirskiego – realizatorów muzyki elektroakustycznej i współtwórcą tzw. polskiej szkoły muzyki elektroakustycznej. Współpracował przy realizacji wielu utworów elektroakustycznych, instalacji muzycznych oraz muzyki filmowej m.in. Krzysztofa Pendereckiego, Andrzeja Markowskiego, Włodzimierza Kotońskiego, Bogusława Schaeffera, Stanisława Radwana, Andrzeja Dobrowolskiego, Arne Nordheima. Dla tego ostatniego zrealizował kompozycję (środowisko dźwiękowe o wymowie ekologicznej) brzmiącą nieprzerwanie przez sześć miesięcy.
Nakładem Requiem Records dotychczas ukazały się dwa wydawnictwa z muzyką Eugeniusza RudnikaERdada na taśmę (2014) i Miniatury (1975 - 1995) (2015).