KONCERT
17.06.2015 l Magazyn Kultury l Kraków
start: 20:00 / wstęp: 15 / 20 zł


SYMBIOTIC SESSION

KARPATY MAGICZNE

ACCOMPLICE AFFAIR


SYNAPSIS
/link FB/

SYMBIOTIC Session jest kolejną odsłoną licznych muzycznych przyjaźni i kontaktów z artystami z wielu różnych muzycznych środowisk. Tym razem Karpaty goszczą interesujących artystów z kręgu muzycznego ambientu, industrialu i muzyki elektroakustycznej, którzy pracują nad własnymi, autorskimi wizjami muzyki.


/// ACCOMPLICE AFFAIR
Projekt muzyczny Przemysława Rychlika powstał w 2005 r. Porusza się w klimatach ambient, dark wave i psychodelicznego rocka. Accomplice Affair występował na wielu festiwalach i koncertach u boku znanych projektów muzycznych, opublikował sześć albumów studyjnych "Act of Creation" (The Eastern Front 2006), "Jezioro Wspomnień" (My Hands Music 2007), "Samotny Horyzont" (My Hands Music 2009), "Cienie" (My Hands Music 2011). Ponadto ukazała się także angielska wersja płyty "Samotny Horyzont" wydana przez Black Pyramind Records w 2009 r.
Uzupełnieniem dyskografii są pojedyncze utwory, wydane na płytach kompilacyjnych "Still the same after years" (Mizantrophy Prod 2009), Marek Styczyński "CyberTotem Remix Project" (The Word Flag 2010) oraz Recykling Sound (Plankton 2010). Najnowsza płyta zatytułowana "The Zone of Silence" została wydana dzięki oficynie wydawniczej Zoharum Records i swoją premierę miała podczas Kalisz Ambient Festiwal II 26.10.2013. Od marca 2015 Accomplice Affair gra jako duet. Do składu dołączył Dawid Chrapla – muzyk znany z takich projektów jak Synapsie i Antybiotix




/// SYNAPSIS
Projekt ,który powstał w 2009 roku z inicjatywy Dawida Chrapli i Andrzeja Turziaka. Chrapla udzielał sie w takich składach jak Hated Bruit Kollektiv (Chrapla, Twardawa, Sadej) czy solo pod psełdonimem Nojsens, poza tym brał udział w kolaboracjach z takimi artystami jak XV Parówek, Arszyn, Hubert Napiórski. Z kolei Turziak odpowiedzialny jest za Mulipoint Injector oraz Wulgata.
Muzyka SYNAPSIS to unikalna forma industrialu, noise i dark ambientu, oparta na mechanicznych samplach wziętych wprost z przestrzeni fabryk i hut. Mimo zakorzenienia w tradycji industrialnej nie ma w niej miejsca na epatowanie czystym hałasem – jest nastawiona na pełną transu medytacyjność. W utworach SYNAPSIS i solowych przedsięwzięć Dawida Chrapli znajdujemy bogaty ładunek pulsującej, podskórnej dźwiękowej energii. Połączenie ich fascynacji muzycznych zrodziło duet ,który niejako działa na ich styku, ich odmiennych światów. Ta unikalna formuła industrialu, noisu i dark ambientu trafiła bez wątpienia w swój czas.



/// KARPATY MAGICZNE
Karpaty Magiczne (Magic Carpathians Project) od 15 lat konsekwentnie proponuje muzykę hybrydyczną, wymykającą się gatunkowym określeniom, zainspirowaną tradycjami muzycznymi łuku Karpat i Azji Centralnej, ale wyrastającą z ducha improwizacji. Oryginalne brzmienia niezwykłych instrumentów, takich jak słowacka fujara pasterska, chińskie organki lu-sheng czy indyjskie cymbały santoor znakomicie współgrają z nietypowo potraktowanym głosem i odnajdują nowy wymiar w kontekście współczesnych idiomów muzycznych, nie stroniących od preparowanej gitary elektrycznej czy analogowej elektroniki domowej produkcji. Poboczne projekty Anny Nacher i Marka Styczyńskiego eksplorują obszary real-time music, a także nietypowo traktowanej muzyki ambient, ze szczególnym wykorzystaniem dźwięków otoczenia (soundscapes).



Muzyka Projektu udokumentowana została na 11 płytach wydanych w Polsce i Stanach Zjednoczonych, dwóch płytach nagranych przez Annę Nacher i Marka Styczyńskiego w ramach projektu z pogranicza ekologii dźwięku, z wykorzystaniem głosów fok, delfinów, orek i morświnów Morza Północnego i Bałtyckiego (we współpracy ze Stacją Morską w Helu oraz międzynarodową organizacją ASCOBANS/UNEP z siedzibą w Bonn) oraz serii płyt wydawanych w ramach autorskiej serii World Flag Records, dokumentującej zainteresowanie nagraniami terenowymi, kolażami dźwiękowymi oraz real-time music. Muzycy prowadzą własne wydawnictwo muzyczne, World Flag Records, w ramach którego wydali blisko 40 tytułów dokumentujących interesujące kultury muzyczne świata, improwizowane sesje muzyczne, nagrania terenowe (m.in. projekt Noise to Silence, realizowany od 2011 roku w postaci instalacji dźwiękowej (Long Strings Installation).



Inicjatorzy Projektu, Anna Nacher i Marek Styczyński, sami aktywnie podróżujący w poszukiwaniu instrumentów muzycznych, mają za sobą wyprawy do Indii, Nepalu, na Bałkany, do Skandynawii czy na kontynent amerykański, udokumentowane książkami: „Ucho Jaka. Podróże muzyczne od Kathmandu do Santa Fe” (Bezdroża 2003), „Vaggi Varri. W tundrze Samów” (Wydawnictwo Alter, 2013).
Muzycy zagrali dwie trasy koncertowe w USA w 2001 (trasa złożona z blisko 20 koncertów, w tym w legendarnym klubie Knitting Factory w Nowym Jorku) oraz w 2006 r. (m.in. ponad 10 koncertów, w tym na prestiżowym festiwalu Terrastock i w słynnym nowojorskim klubie Tonic), regularnie grają w Europie, obecni na kompilacji wydanej przez brytyjski magazyn muzyczny The Wire. Mają za sobą koncerty na wielkich festiwalach (OFF Festival w Katowicach - 2014, Scena Eksperymentalna), w znanych klubach głównych miast Polski, niewielkich księgarniach (jak Tajne Komplety, Wrocław) oraz galeriach sztuki (CSW w Warszawie, Galeria EL, Elbląg; Galeria Zero, Berlin).



Eksperymenty wokalne Anny Nacher oparte na tradycyjnych technikach śpiewu Azji oraz Europy Środkowej i Wschodniej zyskały uznanie w książce Barta Plantengi, Yodel in HiFi. From Kitsch Folk to Contemporary Electronica (University of Wisconsin Press 2013). Notowani w katalogu All Music Guide, recenzowani w prasie światowej (Magnet, The Wire, Downbeat, San Francisco Weekly, Brainwashed.com, FakeJazz.com, Dream Magazine, Ptolemaic Terrascope, The Broken Face (Sweden), Skug (Austria), Rockerilla (Italy), Rock&Pop (Czechy), obecni w wielu radiostacjach w Stanach Zjednoczonych i w Europie.