KONCERT
19.05.2015 l Dwa Osiem l Warszawa
start: 20:00 / wstęp: 20 zł


::: CUKIER
Cukier to zespół zagadka. Jak dotychczas mało kto o nim słyszał. Zagrał zaledwie trzy koncerty, ale po każdym z nich muzycy zarzucani byli propozycjami kolejnych koncertów i publikacji nagrań. Wygląda na to, że wszyscy kochają Cukier, choć jego słodycz nie jest wcale taka oczywista.
Cukier to mikstura trzech równoważnych żywiołów: Piotr Mełech (Sounds of the Night Sky, Warsaw Improvisers Orchestra, Enterout Trio, Tsigunz) na efektach i klarnetach, Łukasz Kacperczyk (Sounds Of The Night Sky, Warsaw Improvisers Orchestra, Bouchon d’Oreilles, Paper Cuts) na syntezatorze modularnym i jego pochodnych oraz Michał Kasperek (Infant Joy Quintet, Lounge Ryszards, Retarders Trio, Małkowski/Wójciński/Kasperek Trio) na perkusji i przedmiotach. Muzyka i brzmienie Cukru łączą w sobie tradycję elektroakustycznej awangardy z freejazzowym nieskrępowaniem i bolesną siłą noise’u. Przekonajcie się sami!


MICHAŁ KASPEREK
Bębnista free jazzowy, improwizator. Nie kryje inspiracji Sunnym Murrayem oraz Williamem Hookerem. Jego dewiza brzmi: "Tylko proste serce sprosta gmatwaninie spraw". Współpracuje z wieloma muzykami, tworząc oparte na improwizacji nieszablonowe konfiguracje muzyczne. Grał z Markvartem, Stropovem, Ibbadullayevem, Zakrockim, Tkaczem, Cirockim. Uczestniczy w Warsaw Improvisers Orchestra oraz cyklu koncertowym Impro Miting w klubie Eufemia. Współtworzy trio z Ksawerym Wójcińskim i Jankiem Małkowskim oraz kwartet "Postaremczak/Małkowski/Wójciński/Kasperek". Jest również jednym z filarów grupy Ray'a Dickaty "Infant Joy Quintet ", a z Piotrem Dąbrowskim współtworzy perkusyjno - sonorystyczny duet. Stale grywa z Wojtkiem Kwapisińskim, Michałem Maotą, Natanem Kryszkiem oraz Tymonem Bryndalem (kwartet Drwinka). Swoja twórczość podsumowuje w słowach: "Grając, składam nieustanny hołd zbyt krótkiemu życiu Janka Rołta".



Klarnecista-samouk, improwizator; chętnie odwołujący się zarówno do jazzowej tradycji, europejskiej awangardy, free impro, czy też szeroko pojętej muzyki etnicznej. Mełech poszukując nowych brzmień, środków wyrazu oraz akustycznych faktur, oprócz konwencjonalnych technik wykonawczych demontuje klarnety używając poszczególnych części, czy też przetwarza akustyczne brzmienia pętlą efektów tworząc swoisty kolaż elektro-akustyczny. Współtwórca formacji Enterout Trio, Divided by 4, Tsigunz Fanfara Avantura, duetów z amerykańskim wiolonczelistą Fredem Lonberg-Holmem, oraz Patrykiem Lichotą. Aktywnie uczestniczy w scenicznej działalności Warsaw Improvisers Orchestra. Koncertował i nagrywał m.in. z Michaelem Zerangiem, Claytonem Thomasem, Matsem GustafssonemTymonem Tymańskim, Jerzym Mazzollem, Pawłem Postaremczakiem, Ksawerym Wójcińskim.



Zajmuje się elektroakustyczną muzyką eksperymentalną opartą przede wszystkim na dźwiękach generowanych przez syntezator modularny. Nie stroni jednak od instrumentów wykonanych własnoręcznie. Interesuje go niepowtarzalność i ulotność efektów pracy z takim zestawem oraz jego ogromny potencjał brzmieniowy. Ceni przestrzeń i wstrzemięźliwość w budowaniu dźwięków.
Wraz z Wojciechem Kurkiem (perkusja) tworzy duetu Paper Cuts. Stawiają na improwizację, ale słabość do czytelnej struktury sprawia, że nierzadko odchodzą od strategii kojarzonych z tym gatunkiem. Żywioł perkusji prowadzi dialog z generatywną mocą maszyny, dając zaskakujące rezultaty – od transowych, plemiennych tańców, przez delikatne, organiczne przestrzenie aż po gęste, nawarstwiające się struktury. Jest czwartym członkiem Modular String Trio. Udziela się w Warsaw Improvisers Orchestra.