KONCERT
21.05.2015 l Centrum Amarant l Poznań
start: 20:00 / wstęp: 10 zł


PAUL N. ROTH

IAN DOUGLAS - MOORE

WITOLD OLESZAK
/link FB/

Roth znany jest poznańskiej publiczności z tria veRmulsCHt, z którym występował w Koksie w październiku 2014. Douglas-Moore odwiedzi nas po raz pierwszy.

Muzycy poznali się w 2011 roku pracując na letnim obozie w Niemczech. Ci dwaj Amerykanie ku obopólnemu zaskoczeniu odkryli, że mają wiele wspólnych tematów, związanych głównie z zamiłowaniem do dziwnych dźwięków. W tym czasie Douglas-Moore pracował w legendarnym berlińskim lokalu Ausland, po roku Roth również stał się częścią ekipy, wtedy też panowie zaczęli grać w duecie.


Indywidualne pomysły i podejścia do instrumentów łączą się tutaj w fascynującą całość. Douglas-Moore ustawia wysokie ściany dźwięku, na które składają się tony sinusoidalne, sprzężenia i szczególna rozwaga z jaką nawarstwia kolejne brzmienia. Na saksofonową inwencję Rotha duży wpływ miała muzyka elektroniczna, co zdecydowanie słychać w tym projekcie. Nie stroni on od mikrotonalnych odkształceń, multifonów, dronów, które czasem stosuje, by wesprzeć konstrukcję całości, ale równie często, by ją zburzyć. Efektem jest stale ewoluująca struktura, która choć na powierzchni wydaje się zmieniać z wolna, to tak naprawdę cały czas przekształca się wewnętrznie i w detalach.


Improwizator, kompozytor i muzykolog pochodzący z Buffalo. Gra na saksofonie altowym. W swojej praktyce artystycznej stosuje różnorodne, często niekonwencjonalne, koncepcje organizacji dźwięku w czasie i przestrzeni. Współpracował z takimi twórcami jak Pierre Borel, Hannes Lingens, Ian Douglas-Moore, Derek Shirley, Lea Lanoe, Johnny Chang czy Mike Majkowski. Jest jednym z kuratorów związanych z berlińskim klubem Ausland.




Amerykański muzyk, który koncentruje się na rozwijaniu niestandardowych technik gry na gitarze oraz mikrotonalnej manipulacji materiałem dźwiękowym. Wykorzystując stosunkowo proste środki (długie, pojedyncze dźwięki i sprzężenie zwrotne), tworzy zróżnicowane tekstury - od łagodnie wibrujących dronów po ziarnisty szum i zakłócone sygnały o wysokiej częstotliwości.



∆ WITOLD OLESZAK
Naukę muzyki rozpoczął w wieku 5 lat. Po latach kształcenia (fortepian klasyczny), porzucił szkołę i wkrótce dołączył do awangardowej, muzycznej i para-teatralnej grupy "KREW". To doświadczenie najbardziej wpłynęło na kierunek jego artystycznych poszukiwań. W 1989 rozpoczął studia w zakresie architektury, równolegle działając na polu muzycznym - jako autodydakta. W tym czasie powstawały wyłącznie utwory-ilustracje dla teatru alternatywnego oraz koncepcje partytur graficznych.


Od roku 2003, jako muzyk-improwizator, konsekwentnie rozwija własną metodę twórczą „Muzyka Prefabrykowana” (Pre-Fab Music System). Obecnie skupia się prawie wyłącznie na wykonawstwie muzyki swobodnie improwizowanej, pozostając jednocześnie członkiem poszukujących grup muzycznych – "REPORTAŻ" i "RAL7024" oraz współpracując z Anną ZielińskąNajczęściej gra na fortepianie i fortepianie preparowanym, instrumentach własnej konstrukcji oraz na dowolnych instrumentach zepsutych i na krawędzi ruiny.
Jako wykonawca, najbardziej ceni sobie współpracę z innowacyjnymi perkusistami takimi jak: Andrzej Karpiński, Chris Cutler, Adam Gołębiewski, Robert Broniarz, Mark Sanders, Dyre Magnus Korssjøen, czy Roger Turner, z którym gra na stałe od kilku lat.