KONCERT / PERFORMANCE
21.05.2015 l  ms1 l Łódź
start: 20:00  / wstęp: 8 zł

KASPER T. TOEPLITZ

BARTŁOMIEJ KUŹNIAK

MACIEJ OŻÓG

Uncanny Connections
/link FB/

Wspólny projekt Bartłomieja Kuźniaka, Macieja Ożoga i Kaspera T. Toeplitza. Muzycy rozpoczęli współpracę w listopadzie 2014 roku. W ramach działalności 333flow podczas kilkudniowych sesji polegających na komponowaniu w czasie rzeczywistym, używając aparatury dźwiękowej wysokiej jakości, zarejestrowali kilka godzin muzyki. Wybrane obszerne fragmenty zostały zgrane i zmasterowane w Studio 333 w oryginalnej jakości (w 24bitach 192kHz). Składają się one na album „Uncanny Connections”, który opublikowany zostanie jednocześnie w kilku formatach cyfrowych (w tym w wersji High Definition). Premiera albumu i jego udostępnienie nastąpi podczas trasy trio w maju 2015 roku.



Muzyka Trio stanowi niejednoznaczne, hybrydyczne połączenie intensywnego noise’u, elektronicznego glitch’u, dronów, muzyki basowej, przestrzennych pejzaży dźwiękowych i abstrakcyjnych wielowymiarowych struktur nawiązujących do akademickiej awangardy dwudziestego wieku.

Koncerty Trio opierają się na tworzeniu w czasie rzeczywistym i dialogu pomiędzy muzykami wykorzystującymi zróżnicowane instrumentarium m.in.: przetwarzane i preparowane basy, liczne analogowe instrumenty elektroniczne, instrumenty i urządzenia o zmodyfikowanych układach elektronicznych (circuit bending), preparowany saksofon sopranowy i wiele innych. 


Kompozytor i muzyk, działający pomiędzy twórczością kompozytorską "akademicką" (opery, utwory na orkiestrę, kwartety smyczkowe i inne zespoły) a nową muzyką elektroniczną czy też "noise music". Nawiguje w swojej działalności między tradycjonalnym zapisem muzyki na papierze nutowym a czystą elektroniką. Tworzy on na bazie materii dźwiękowych o wolnej ewolucji, architekturze elektronicznej drążącej czas, nieruchomej lub burzliwej, która jest przeznaczona dla zespołów instrumentalnych lub dla komputera, traktowanego tu jako pełnoprawny instrument muzyczny. Użycie tego ostatniego modeluje zarówno instrumenty bardziej tradycjonalne - w formie hybrydy - jak i samą myśl muzyczną, idącą w stronę sposobu myślenia elektronicznego, co kieruje także inne domeny - (wideo, światło) w stronę ciszy muzycznej, jak też prowokuje współpracę w ścisłym, bezpośrednim związku z innymi dyscyplinami artystycznymi, takimi jak taniec współczesny.

Kasper T. Toeplitz współpracuje z uznanymi wielkimi instytucjami muzycznymi (GRM, IRCAM, Radio-France, GMEM, GRAME, ZKM) jak i z muzykami eksperymentalnymi i spoza kryteriów (Ediane Radigue, Zbigniew Karkowski, Phill Niblock, Dror Feiler, Tetsuo Furudate, Francisco Lopez, Z'ev, Art Zoyd, Ensemble Phenix) oraz z tańcem współczesnym (Myriam Gourfink).

Laureat wielu nagród, odznaczeń i wyróżnień (Villa Medicis Hors-les-Murs w Nowym Yorku, Villa Kujoyama w Japonii, DAAD w Berlinie, nagroda Giga Hertz ZKM, Karsluhe - Institut Français w Polsce itd.). Jego dyskografia zawiera już ponad pięćdziesiąt pozycji. 




★ BARTŁOMIEJ KUŹNIAK
Urodzony w 1974 roku w Częstochowie. Kompozytor, muzyk, twórca video i konstruktor, działający z artystami przekraczającymi granice mediów współtwrząc instalacje z pogranicza videoartu, rzeźby, audiowzualnych struktur samkomponujących i performance’u.

Jako basista i saksofonista nagrał ponad 30 płyt. Aktywny od późnych lat osiemdziesiątych. Jako nastolatek zaczynał w zespołach grindcoreowo-industrialnych i metalowych, potem tworzył grupy składające się z muzyków o różnej proweniencji grając post-hardcore-free-jazz lub ciężki i transowy avant-trip-hop. Równolegle zajmował się kameralistyką współczesną komponując, koncertując i nagrywając muzykę akustyczną. Uczestniczył także w radykalnych projektach elektronicznych – od izolacjonizmu po noise. Jest leaderem zespołów 2g i 3 Metry. Współtworzy grupy Nonstate, Sub Spa, Kuźniak Kosiarkiewicz, Bad Homeboys, Quantum Vacuum Oscillator, QKS, Golden Nine i inne.

Współcześnie współpracuje z performerami i artystami wizualnymi oraz producentami i DJami grając bardzo niskie basy na ogromnych zestawach sub-wooferów do avangardowego dark techno nadającego się do tańca. Występuje także solowo łącząc autorskie nagrania muzyczne i prace sound-artowe z projekcjami własnych filmów.

Od 1998 roku zajmuje się masteringiem. Jest producentem muzycznym pracującym we własnym Studio 333 będącym także polem doświadczalnym wdrożeń w zakresie dźwięku sferycznego wysokiej rozdzielczości, które jest jednocześnie pracownią wielu grup oraz podstawą projektu 333flow.com scalającego wspólny dorobek twórczy. Zaprojektował system do sferycznej rejestracji i reprodukcji dźwięku, który jest podstawa projektu 333 Spaces łączącego podróże z zapisem dźwięku i obrazu. Miłośnik długich spacerów z aparatem.




★ MACIEJ OŻÓG
Artysta dźwięku, teoretyk kultury i mediów. Od początku lat 90. uczestniczył w scenie muzyki eksperymentalnej w Polsce. Tworzy performansy audiowizualne, instalacje oraz filmy wideo. W swych solowych performansach dokonuje krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizyczną, biologiczną aktywnością ciała a niewidzialną sferą fal elektromagnetyczną generowanych przez urządzenia bezprzewodowe, tworzących wielopłaszczyznowe relacje w obrębie przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuje specjalnie zaprojektowane oraz zmodyfikowane instrumenty oraz urządzenia elektroniczne cyfrowe i analogowe.

Jest założycielem licznych projektów muzycznych i multimedialnych. W latach 1990-93 współtworzył Noize Dance Esthetics. W roku 1992 wraz z Joanną Niekraszewicz powołał do istnienia multimedialny projekt Spear. W 2005 roku wraz z Pawłem Cieślakiem założył projekt Ben Zeen. W latach 2009-2011 tworzył duet electro Aural Treat z Martą Heberle. Od 2009 roku z Bartłomiejem Kuźniakiem prowadzi audiowizualny projekt Nonstate. Współtworzy grupy Sub Spa oraz Qantum Vaccum Oscillator oraz Rumory Orkiestra.

W latach 1998-2002 prowadził wytwórnię Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Wśród artystów, których płyty ukazały się nakładem Ignis są m.in.: Francisco LopezUltra MilkmaidsVance OrchestraIndra KarmukaCrawl UnitOrigami ArktikaChaos As ShelterEA and Spear.

Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy - 3 edycje multimedialnej wystawy "Die Kunst Ist Toth", koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens, Marco Donnarua, Ryan Jordan i wiele innych.W latach 2005-2009 był kuratorem programu „Poza horyzont" (muzyka eksperymentalna, nowe media).

Ożóg jest autorem licznych tekstów teoretycznych dotyczących estetyki nowych mediów, sztuki krytycznej, filmu awangardowego, wideo i muzyki eksperymentalnej. Jego zainteresowania naukowe obejmują studia nad nadzorem, problematykę społeczeństwa sieci, media taktyczne, sztukę biologiczną oraz posthumanizm. Pracuje w Zakładzie Mediów Elektronicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Jego pierwsza solowa płyta „Electric Disobedience of Flesh” ukazała się wiosną 2015 roku nakładem Requiem Records.