KONCERT
16.04.2015 l Dzik l Warszawa
start: 20:30 / wstęp: 20 zł


MASECKI / SADKOWSKA

GRAJĄ BACHA
/link FB/


"Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu „DZiKa Klasyka”. Wykonawcy znowu nawiążą do „domowej” kameralistyki, której przedsmakiem była w lutym sonata Mozarta. Tym razem spędzimy wieczór z utworami Jana Sebastiana Bacha. Sonaty c-moll, h-moll, C-dur zagrają: Dagna Sadkowska na skrzypcach i Marcin Masecki na pianinie. Podobno Glenn Gould i Yehudi Menuhin spotkali się i nagrali te arcypiękne sonaty bez żadnej próby...

Na koncert zaprasza Dagna Sadkowska, członkini Kwartludium, pomysłodawczyni cyklu.
"Koncerty "z klasyką" to wydarzenie, które inicjowane było co jakiś czas w różnych stołecznych klubach na przestrzeni ostatnich lat. W zeszłym roku wraz z Marcinem Maseckim i Mikołajem Pałoszem wykonywaliśmy dwa tria fortepianowe Beethovena: Es-dur i D-dur; występowaliśmy w Pardon To Tu i Nie zawsze musi być chaos.
We wrześniu 2014 r. w DZiKu zorganizowałam koncert z muzyką Schuberta: Kwartet smyczkowy G- dur. W październiku ponownie Schubert – tym razem Trio fortepianowe. Na 19. lutego wybraliśmy zaś muzykę Wolfganga Amadeusza Mozarta (m.in. Koncert fortepianowy KV 415), a 5. marca Małgorzata Sarbak wykonała napisane specjalnie dla niej utwory Pawła Szymańskiego.
Klub DZiK to miejsce gościnne i przyjazne klasyce. W miękkim fotelu, z kieliszkiem dobrego wina, w oryginalnej atmosferze starej warszawskiej willi można się spotkać z muzyką poważną i wykonawcami „na wyciągniecie ręki"." - Dzik



::: DAGNA SADKOWSKA
Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie skrzypiec Krzysztofa Bąkowskiego. Współtwórczyni i członkini zespołu Kwartludium. Solistka i kameralistka. Ma w swoim dorobku liczne wykonania i prawykonania dzieł współczesnych kompozytorów polskich i zagranicznych, m.in. Magdaleny Długosz, Krzysztofa Knittla, Aleksandra Lasonia, Aleksandry Gryki, Wojciecha Ziemowita Zycha, Laurence’a Mossa, Salvatore’a Sciarrina, Bernarda Cavana, Toshio Hosokawy i innych.



Artystka koncertowała na licznych festiwalach, takich jak Festiwal Prawykonań w Katowicach, Warszawska Jesień, JAZ Festiwal Muzyki Improwizowanej w Katowicach, Muzyczny Sejsmograf III, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Latająca Akademia Muzyki Współczesnej, Nowe Gdańskie Brzmienia, Ad Libitum, Audio Art.

Od kilku lat działa także aktywnie na scenie muzyki improwizowanej. W ramach projektu "plain music” występowała z takimi wykonawcami, jak: John Edwards, Le Quaninh, John Tilbury, Axel Dörner, Thomas Lahn, DJ Lenar i inni. Jest stypendystką programu „Młoda Polska” Ministra Kultury. Autorka „Internetowego Zbioru Zadań do Muzyki Współczesnej”.


::: MARCIN MASECKI
Warszawiak, pianista, kompozytor, dyrygent, członek wytwórni płytowej Lado ABC, lider i partycypant w miliardzie projektów. Jeden z czołowych przedstawicieli polskiej sceny niezależnej. Prowadzi zespół Profesjonalizm, współtworzy WOR (Warszawska Orkiestra Rozrywkowa), jest członkiem międzynarodowych zespołów Paristetris i Pictorial Candi.

Jest adwokatem traktowania muzyki klasycznej jako pełnoprawnego elementu współczesnego świata muzycznego, a nie jedynie jako eksponatu w elitarnym muzeum. W 2015 planuje rejestrację ostatnich sonat fortepianowych Beethovena z zatyczkami i słuchawkami wygłuszającymi na uszach, celem zbliżenia się do perspektywy głuchego kompozytora. Od roku współpracuje z Orkiestrą OSP w Słupcy, dla której napisał swoją Symfonię nr 1. Pisał również dla Orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, oraz zespołu wiolonczelowego Cellonet. Skomponował muzykę do spektakli “Solaris” (Teatr Rozmaitości, Warszawa 2010) oraz “Pasażerka” (Teatr Współczesny, Wrocław 2009).



Najnowszy projekt solowy Marcina Maseckiego poświęcony jest polskiej muzyce ludowej. Sama materia zajmuję Maseckiego już od paru lat (vide “Polonezy”, nagrodzona Paszportem Polityki orkiestra grająca autorski zestaw tańców narodowych), natomiast pomysł na solową płytę z wariacjami na temat mazurków padł ze strony wytwórni For Tune w połowie 2014, przy piwie i papierosie, pod klubem Pardon To Tu. Podobnie jak na poprzedniej płycie nagranej dla For Tune (“Scarlatti” 2013) Masecki zestawia dwa instrumenty, które oficjalnie są tym samym instrumentem - pianino akustyczne i cyfrowe. Rożnica między nimi jest minimalna (tym mniejsza im lepszej jakości symulator elektroniczny), a jednak jest. Fakt, że nikt jej nie poświęca uwagi artystycznej jest dla Maseckiego źródłem inspiracji. Płyta ukazuje się nakładem wytwórni For Tune, przy wsparciu NiNA