KONCERT
20.04.2015 l ADA Puławska l Warszawa
start: 21:00 / wstęp: FREE



GERARD LEBIK

TRACZYK / ZEMLER
/link FB/



Muzyk, artysta dźwiękowy mieszkający we Wrocławiu. Tworzy na polu muzyki improwizowanej, eksperymentalnej i intermedialnej. Jest autorem instalacji i interwencji dźwiękowych. Tworzy dźwięk i muzykę przez improwizację, notacje muzyczną oraz manipulowanie materiałem dźwiękowym używając mediów akustycznych i elektronicznych. Poszukuje na polu fenomenów audybilnych używając różnych narzędzi i technik: saksofony, generatory fal zopan, kompresory powietrza, magnetowidy VHS, obiekty video, software. W 2007 ukończył Wrocławską Akademię Muzyczną.



Współpracował i występował z: Noid, David Maranha, Eryck Abecassis, Clayton Thomas, Kazuhisa Uchihashi, Brian Labycz, Satoko FujiRob Mazurek, Keith Rowe, Hernani Faustino, Gabriel Ferrnandini, Noritaka Tanaka, hans w koch, Miguel A Garcia, Bettina Wenzel, Joker NiesRodrigo PinheiroChristian MarienMarc RiordanSebastian MeissnerPawel JanickiPiotr DamasiewiczArtur MajewskiKuba SucharUra HiroyukiYamaguchi Jin Lang i innymi. Uczestniczył w projektach: ZOPAN FotonVHS ESPSlug Duo, mutual ëstë groupveNN circles, Erase, imrpoGraphics.




∆ WOJTEK TRACZYK
Kontrabasista i kompozytor jazzowy. Jest absolwentem wydziału jazzu PSM im. F. Chopina w Warszawie w klasie kontrabasu Zbigniewa Wegehaupta oraz wydziału jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie kontrabasu Adama Kowalewskiego. Jego artystyczne poszukiwania skoncentrowane są na budowaniu indywidualnego języka w oparciu o szeroko rozumianą tradycje muzyczną. Współpracuje z wieloma muzykami i współtworzy projekty prezentujące różne stylistyki, między innymi: Marcin Masecki, Maria Peszek, Muzykoterapia, Tworzywo Sztuczne, Timeless, Telewizor, Zimpel&Traczyk&Rasz Trio, których cechą wspólną jest oryginalność brzmienia i emocjonalna siła wyrazu.




Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Równolegle z klasyczną edukacją i współpracą z orkiestrami symfonicznymi (Opera Narodowa, Sinfonia Varsovia) zajmował się zgłębianiem tajników improwizacji, jazzu i rytmów afro-kubańskich. Jako perkusista jazzowy współpracował między innymi ze Zbigniewem Namysłowskim czy Wojciechem Staroniewiczem oraz współtworzył takie zespoły jak Alternations, Tria, Calle Sol. Na tym polu Hubert Zemler jest artystą dość utytułowanym – laureatem, wraz z triem Jana Smoczyńskiego, Grand Prix oraz nagrody indywidualnej na festiwalu Jazz Juniors w 2000 roku i Grand Prix na festiwalu „Jazz nad Odrą” wraz z zespołem Galaxy (1999 rok).


Obecnie współtworzy kilka ważnych warszawskich zespołów sceny niezależnej (Horny Trees, SzaZaZe, Kapacitron, Slalom, Piętnastka). Bierze również udział w przesięwziąciach, które mają niebagatelne znaczenie dla kultury polskiej takich jak na przykład pierwsze polskie wykonanie utworu „Music for 18 MusiciansSteva Reicha (zorganizowane przez zespół Kwadrofonik), koncerty kompozytorskie kompozytorów muzyki współczesnej (Tadeusz Wielecki, Arturas Bumsteinas) czy projekty interdyscyplinarne, takie jak współpraca z teatrem tańca Dada von Bzdulow oraz tworzenie muzyki na żywo do filmów Franciszka i Stefanii Themersonów i arcydzieł polskiej animacji eksperymentalnej (wraz z Pawłem Szamburskim i Patrykiem Zakrockim).


Hubert Zemler przez lata zbierał doświadczenia ze skrajnie odległych muzycznych światów – od muzyki improwizowanej, przez muzykę współczesną, klasyczną, jazzową po muzykę etniczną. Ciągle poszukujący, konsekwentnie podążający swoją drogą, wytworzył własny, oryginalny styl kompozytorski opierający się w dużej mierze na improwizacji.

Jako wszechstronny perkusista wypracował oryginalne brzmienie poparte niespotykaną wrażliwością, pomysłowością i niebywałą techniką gry. Jeden z koncertów zawierający kompozycje Huberta Zemlera został uwieczniony i wydany przez oficynę wydawniczą LADO ABC jako album „Moped”. W 2009 roku zdobył brązowy medal na międzynarodowej Delfiadzie (olimpiadzie artystów) w Korei, w kategorii perkusja solo. Koncertował w całej Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Korei i Japonii.