KONCERT
25.04.2015 l Mózg l Bydgoszcz
start: 20:00 /  wstęp: 15 zł


MAZZOLL

MAĆKOWIAK

/link FB/

W ubiegłym roku, nakładem Wet Music Records ukazała się płyta Artura Maćkowiaka i Grzegorza PleszynskiegoA sound of the wooden fish” z gościnnym udziałem Jerzego Mazzolla. Ta niecodzienna sesja nagraniowa, przyniosła bardzo zaskakujące efekty. Płyta zebrała dobre recenzje dlatego pomysł kontynuacji tego projektu w postaci koncertów. Muzyka zawarta na płycie to trzy kompozycje akustyczno - elektroniczno - improwizowane. Podobnych klimatów można spodziewać się na koncercie.


Wybrane fragmenty recenzji:
… powściągliwe improwizacje emanują barwami, przenikających się instrumentów, które pobudzone transowym pulsem, hipnotyzują słuchacza, pozwalając mu wraz z twórcami zatopić się w ambientowych medytacjach.
Bartosz Nowicki1uchem1okiem

Muzyczno-plastyczny (biorę poprawkę na interdyscyplinarność Pleszyńskiego) duet, wspomagany w jednym utworze partiami klarnetu Jerzego Mazzolla, nagrał przedziwne, pełne niepokoju misterium. Jest to atrakcyjne, absorbujące na planie brzmieniowym zawieszenie wydające się trwać w nieskończoność.
Bartek Chaciński / Polifonia


Zajmuje się sztuką wizualną i dźwiękiem. Dźwięki wydobywa z 2 trąbek, skonstruowanych z węży paliwowych, lejka kuchennego i ustników. W jego grze doszukać się można głosów dzikich zwierząt. Inspirują go także odgłosy okrętów kotwiczących w zatokach, nocne stalownie oraz ruchliwe skrzyżowania. Współpracował z wieloma artystami, m.in: Ann Noel, Olgą Szwajgier, Jonem Dobie, Ryszardem Waśko, Zdzisławem Piernikiem, Arturem Maćkowiakiem, Sławkiem Janickim, Jerzym Mazzollem, Sławkiem Szudrowiczem, Kubą Janickim, Rafałem Gorzyckim. Eksperymentuje z performance, malarstwem i muzyką. Tworzy akcje społeczne w szkołach, zakładach karnych i z ludźmi bezdomnymi.




☉ ARTUR MAĆKOWIAK
Muzyk, performer. Grywa solo, w Innercity Ensemble oraz w przeróżnych efemerycznych projektach muzycznych. Kiedyś współtworzył zespół Something Like Elvis i Potty Umbrella. Porusza się w obszarach szeroko pojętej muzyki gitarowej, okraszonej dużą dawką eksperymentu, elektroniki, ambientu, improwizacji, ale z dość charakterystyczną nutą słowiańskiej melodyki.



Ma na swoim koncie dwie płyty solowe: “Take away” (2012), “Before the angels play their trumpets” (2013). W 2014 r. wydał dwie bardzo dobrze przyjęte płyty: z Innercity Ensemble “II” oraz Maćkowiak, Pleszyński “A sound of the wooden fish”. W lutym 2015 ukaże się nowa, już trzecia, solowa płyta Artura Maćkowiaka “If it’s not real”. Na niej więcej elektroniki, więcej noisu, więcej psychodelii.




 MAZZOLL
Wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtutworząc ideę Arhythmic perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. Na początku lat 90 spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal company week.



Producentem jego pierwszej płyty „Perplex” był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. Wydał serię płyt „Diffusion Ensamble”, improwizując na scenie z artystami różnych dziedzin sztuki. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda oraz Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. Tworzył festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 15 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 to czas jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno płyty: „Minimalover”, „Jeden dźwięk i Pan Bóg” oraz oczekiwana „Responsio Mortifera”, a także „Rite of spring variation. w duecie z Tomaszem Sroczyńskim”.