KONCERT
21.03.2015 l Dwa Osiem l MÓZG Powszechny l Warszawa
start: 18:00 / wstęp: 15 - 25 zł

::: BDTA ZAPRASZA :::

DEATH BY AMBIENT
RESURRECTION BY TECHNO

/link FB/

W marcu mija dziewięć miesięcy odkąd BDTA przeniosło się do Warszawy, a taka ciąża musi poskutkować porodem. A dodatkowo 23.03 pan Biedota świętuje ćwierćwiecze, więc okazja do imprezy jakby podwójna.

Festiwal jest podzielony na dwie części - bardziej koncertową i bardziej imprezową. Wjazd:
- 25 zł / całość czyli Dwa Osiem + Mózg / ilość biletów ograniczona do 100 sztuk /
- 15 zł / scena techno w Mózgu / ilość biletów zależy od pojemności klubu /


  PALCOLOR
Solowy projekt Emila Macherzyńskiego powstały z fascynacji library music i IDM. Zadebiutował w 2013 roku kasetą "Moontrap" w oficynie BDTA i od tamtego czasu regularnie koncertuje. Udziela się też w noise’owej Złotej Jesieni i projekcie E F M z Filipem z kIRk / Mszy Świętej w Altonie i Maciejem z Gaap Kvlt. W 2014 roku, razem z Joanną Świderską założył kasetową oficynę JasieńObecnie kończy nagrywać nowy materiał, który też wyjdzie w BDTA jak będzie gotowy.




 FISCHERLE 
Jedno z wcieleń Mateusza Wysockiego, w ramach którego różne odmiany elektroniki poddaje dubowej obróbce. W tym celu wykorzystuje pogłosy, szumy, usterki, field-recording i preparowane instrumenty akustyczne. Jako Fischerle koncertował w Polsce i za granicą obok takich twórców jak Kode 9ShedDj SpookyMoritz von Oswald TrioMikkel Metal czy Kenneth Christiansen. Występował także w ramach projektu Warsaw Electronic Festival.Swoje instalacje dźwiękowe prezentował w Polsce, Grecji, Irlandii, USA i kilku innych krajach. 
Tworzy, współtworzy i udziela się również w licznych projektach: Porcje RosołoweSzubrawy KotWysokie Loty oraz Mniej niż 40 opowieści, gdzie połączył elektronikę z bajkami tatarskimi.  Niezwykle płodny rok 2014 zamknął świetnym materiałem nagranym wspólnie z Micromelancolié - „Moulding” (Chemical Tapes). Wysocki zajmuje się też filmem, tworzeniem instalacji dźwiękowych oraz pisaniem bajek. Z Michałem Wolskim tworzy techdubowy duet Mech. Prowadzi label kasetowy Pawlacz Perski. W wolnych chwilach zajmuje się pisaniem książek dla dzieci.




Mirt i Ter toną w kablach, generując dość nieprzewidywalną, choć repetytywną elektroniczną tkankę. Przeciwwagą dla powtarzalności, która jest fundamentem ich poszukiwań jest improwizacja. Od lat unikają laptopów i komputerów, skupiając się od jakiegoś czasu na syntezatorach modularnych. Nie ze względu na snobistyczne wielbienie wszystkiego co analogowe - po prostu żadne z nich nie przypomina sobie filmu sf z lat 60., na którym widać byłoby zimne światło monitorów w miejscu setek dźwigni, zegarów i gałek. Niech was jednak nie zwiedzie przestrzeń kosmiczna, Mirt i Ter wolą się taplać w śmietnisku ziemskiej kultury, przekuwając ją na własny dość introwertyczny język. Współpracują z wytwórniami MonotypeRec, cat|sun, Backwards i BDTA, w tej ostatniej ukazała się debiutancka płyta duetu Mirt + Ter, choć nie pierwsza którą nagrali wspólnie - "Sultans of S#&*$".




 WOLFRAM 
Dominik Kowalczyk (ur. 1969). Gra muzykę elektroniczną, oscylującą pomiędzy stylistyką ambient i noise, wplecioną w tło nietanecznych rytmów i pulsacji. Jego utwory znalazły się na kilkunastu składankach (m.in. w magazynie The Wire). Zajmuje się także komponowaniem muzyki teatralnej i filmowej oraz instalacji dźwiękowych (prezentowanych m.in. podczas festiwalu Warszawska Jesień 2010 i Re:wizje 2010).
Oprócz solowych projektów i tworzonych ad hoc składów, Kowalczyk udziela się (wraz z Karolem Koszniecem, znanym z Setting The Woods on Fire i właścicielem labelu MonotypeRec. Jakubem Mikołajczykiem) w formacji Komora A. Jest jednym z założycieli magazynu internetowego NEUROBOT, którego autorzy w latach 1998 - 2000 działali również jako trio o tej samej nazwie, grające elektroniczną muzykę improwizowaną. 

Występował m.in. z takimi muzykami jak: Thomas Ankersmit, Alexei Borisov, Xavier Charles, Phil Durrant, Facial Index, David Galbraith, Martin Koller, Robert Piotrowicz, Keith Rowe, Ignaz Schick, Andrew Sharpley, Torben Tilly, Viön & Mem.




  DUY GEBORD
Jednoosobowy projekt muzyczny pozbawiony stylistycznych wytycznych. Eksperymentalna elektronika, groovebox, mikser, gitary, kostki, klawisze, idiofony, field recording, glitche, found sounds, konwersja audio, eksperymenty na plikach, no input.
Pod pseudonimem Duy Gebord kryje się kulturoznawca, realizator dźwięku i radiowiec Radosław Sirko. Doktorant w zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego. Stypendysta programu Młoda Polska 2014. Publikował na łamach Glissanda, Opcji i Ha!artu. Obecnie reżyseruje film dokumentujący ekstremalne koncerty w peryferyjnych przestrzeniach pozamiejskich. Interesuje się dźwiękiem i nowymi mediami. Twórca projektu p0p∆s†kr∆e6.
Pod szyldem Duy Gebord wydane zostały dwie kasety audio: Mangrove (Wounded Knife, 2014) i Kelp (Pawlacz Perski, 2014) oraz dwa minialbumy wypuszczone własnym sumptem: What does it mean when my vomit's blue (2013) i lutoslawski//schubert//liszt (2013). Obecnie Duy Gebord kończy pracę nad trzecim długogrającym wydawnictwem pt. Mildew. Nowa płyta ukaże się w grudniu nakładem BDTA.




/// oHUHo
Wspólny projekt Wojtka Kucharczyka i Czarnego Latawca.

 CZARNY LATAWIEC
Krytyk muzyki oraz twórca, kurator, dj i producent - Daniel Brożek. Sonorystyczny plądrofonista, dźwiękowy imperialista. Jego produkcje, równie kolorowe, co płyty z których gra, to wyraz zadumy nad ponadczasowością rytmu Czarnego Lądu i mocą nierównomiernie temperowanych strojeń. Aktywny na polach sztuki dźwięku i krytyki muzycznej, kurator Canti Illuminati Festival i Sceny Dźwiękowej Przeglądu Sztuki Survival. DJ i producent muzyczny (oficyny Mik.Musik! i BDTA), krytyk (m.in. GlissandoNotes na 6 tygodni, Ruch Muzyczny, Rita Baum, EMD, ArtPapier, Radio Sitka).



Wydawca, artysta, menedżer, muzyk, i designer. Działa aktywnie od wielu lat efektywnie łamiąc granice i podziały w sztuce. Ma na koncie kilkadziesiąt płyt, wiele wystaw, książki, albumy i mnóstwo innych rzeczy. Znany jest w Polsce i za granicą – koncertował od Moskwy, Mińska i Tel Avivu przez Paryż i Londyn, aż po Nowy Jork, Miami i Mexico City. Prace wystawiał w nie mniej egzotycznych miejscach, nawet w Betlejem. Od 1995 prowadzi wydawnictwo Mik.Musik.!. Jego zespoły i projekty to The Complainer, Mołr Drammaz, Retro*Sex*Galaxy, Pathman, Go Underground To See More Animals, HWDJazz, Iron Noir. W 2013 roku otrzymał nagrodę w kategorii „Aktivista Roku” przyznaną przez magazyn Aktivist. Przłożył swą rękę do sukcesu m.in. RSS B0YS i Zamilskiej. Znany również jako Demon techno w okularach. Twórca i propagator hasła "DO TECHNO SIĘ KURDE NIE SIEDZI".




 SOUVENIR DE TANGER 
Warszawski producent muzyczny, który w swoich utworach opowiada o kulturze arabskiej dźwiękami zachodniej muzyki klubowej. Pocztówka dźwiękowa dla znudzonych Europejczyków, wysłana z wojny domowej na Bliskim Wschodzie. W tle wirujący Derwisze, stada owiec i perwersje Hassana I Sabbaha. Vatican Shadow bez grzywki, majaki i zwidy. Wszystko na żywo, gęsto od sampli, że aż Ableton się zawiesza. W 2014 roku wydał dwie płyty (''I'' i ''II''), obydwie wyszły nakładem niezależnej oficyny wydawniczej BDTA. Swoją muzykę prezentuję w trakcie klubowych imprez i wydarzeń poświęconych muzyce elektronicznej.