KONCERT
14.03.2015 l Eufemia l Warszawa
start: 20:30 / wjazd: 10 zł + niespodzianka od Micromelancolié


::: P O Z D R O :::

:::TRZECIA FALA:::

PHOEN / BANDA MUZYKÓW

SIRKO / MILCZAREK

/link FB/

Szybko i konkretnie! Trzecia Fala ma za sobą już rok porządnego spamowania. Niejeden internetowy bot wyzionąłby już ducha, czy przeszedł na zasłużoną emeryturę. Na szczęście jesteśmy tylko ludźmi i nie odpuścimy! Zapraszamy więc do Klubojadalnii Eufemia na mały roczny obrachunek czy jak kto woli urodziny Trzeciej Fali!


Tego wieczoru uświadczycie:

★ Na wejściu MAŁA NIESPODZIANKA od MICROMELANCOLIÉ.

★ PHOEN ::: Taśmy, sekwencery, syntezatory. Acid.

★ SIRKO / MILCZAREK ::: Zawsze oddzielnie. Pierwszy raz razem.

★ BANDA MUZYKÓW ::: Zaprosiliśmy bandę muzyków. Mamy nadzieję że dobrze i dużo namieszają. 

★ FOQL / RNA2 / ASTMA ::: Płynne przejście na parkiet.


 PHOEN (Janusz W. Gawlik)
Alter ego Janusza W. Gawlika, szerzej nieznanego twórcy lo-fi, który w innym wcieleniu wydał do tej pory dwie płyty: Hidden Pathways w Wil-Ru Records i Transacids w Recycled Plastics. Uczestniczył także w inicjatywie UA2PL czy remiksował Ściankę. Analogowe brzmienia instrumentów utrwalane na czterośladzie w zaciszu sypialnianego studio. Proste, bezpośrednie melodie łączone z transowym bitem. Taśmy, sekwencery, syntezatory. Acid.




 RADOSŁAW SIRKO (Duy Gebord)
Jednoosobowy projekt muzyczny pozbawiony stylistycznych wytycznych. Eksperymentalna elektronika, groovebox, mikser, gitary, kostki, klawisze, idiofony, field recording, glitche, found sounds, konwersja audio, eksperymenty na plikach, no input.
Pod pseudonimem Duy Gebord kryje się kulturoznawca, realizator dźwięku i radiowiec Radosław Sirko. Doktorant w zakładzie Filmoznawstwa i Wiedzy o Mediach Uniwersytetu Śląskiego. Stypendysta programu Młoda Polska 2014. Publikował na łamach Glissanda, Opcji i Ha!artu. Twórca projektu p0p∆s†kr∆e6.
Pod szyldem Duy Gebord wydane zostały dwie kasety audio: Mangrove (Wounded Knife, 2014) i Kelp (Pawlacz Perski, 2014) oraz dwa minialbumy wypuszczone własnym sumptem: What does it mean when my vomit's blue (2013) i lutoslawski//schubert//liszt (2013). Pod koniec 2014 roku ukazał się jego trzeci długogrający album pt. Mildew, wydany nakładem BDTA.




 WIKTOR MILCZAREK (Souvenir de Tanger)
Warszawski producent muzyczny, który w swoich utworach opowiada o kulturze arabskiej dźwiękami zachodniej muzyki klubowej. Pocztówka dźwiękowa dla znudzonych Europejczyków, wysłana z wojny domowej na Bliskim Wschodzie. W tle wirujący Derwisze, stada owiec i perwersje Hassana I Sabbaha. Vatican Shadow bez grzywki, majaki i zwidy. Wszystko na żywo, gęsto od sampli, że aż Ableton się zawiesza. W 2014 roku wydał dwie płyty (''I'' i ''II''), obydwie wyszły nakładem niezależnej oficyny wydawniczej BDTA. Swoją muzykę prezentuję w trakcie klubowych imprez i wydarzeń poświęconych muzyce elektronicznej.




 FOQL (Justyna Banszczyk)
W 99% to Łódź ukształtowała estetykę w której się odnajduje. Odkąd porzuciła tradycyjne wykształcenie muzyczne poszukuje form lepiej przystających do otaczającej rzeczywistości - zimna fala miesza się z techno, rave z found footage i samplami z klasyków. Dodajmy do tego niemodną słabość do opowiadania historii i literackość wykorzystywanych motywów, będące wynikiem znudzenia czczym eksperymentowaniem i wykonywanym zawodem.
W niedalekiej przeszłości, w obliczach brudniejszych, chaotycznych, synth punkowych, grała z RNA2 jako Marburg (Oficyna Biedota, 2012-13 / Weyrd Son Records 2013 / Gooiland Elektro 2014) oraz w Kolektywie Ebola.
FOQL obecnie jest związana z labelami Enfant Terrible ("Post- everything" 2014),  Gooiland Elektro ("Hypatia" 2015, ) i New York Haunted ("Hopeless" 2015). Wraz z RNA2Tomaszem Popakulem (Astma) tworzy trzyosobowy projekt OSTY. Stale współpracuje z Jarosławem Grzelakiem (RNA2), z którym złożyła i prowadzi Niebezpieczne Związki (NZ//LD). Na początku marca tego roku ukarze się nowa kaseta FOQLa w nowo powstałym wydawnictwie POINTLESS GEOMETRY.




✖ RNA2 (Jarosław Grzelak)
Jarosław Grzelak to pochodzący z Łodzi artysta tworzący na styku muzyki i video. W swoich działaniach zawsze przywiązuje dużą wagę do gry na żywo, nawet podczas rejestracji swoich kompozycji.   Stara się odejść od oczywistego podziału rytmicznego osiągając maksymalnie hipnotyczny rytm, bezpośrednio łączący się z brzmieniem. Tworzy muzykę elektroniczną w oparciu cyfrowe, softwarowe i analogowe urządzenia, propagując tym samym bliską mu idee użycia komputera jako żywego instrumentu.
Pod koniec 2011 roku razem z Justyną Banaszczyk (FOQL) założył Niebezpieczne Związki  (NZ//LD) oraz Kolektyw Ebola, do którego wkrótce dołączył Tomasz Popakul (ASTMA). Ich współpraca zaowocowała kilkunastoma koncertami oraz pierwszym wydawnictwem kasetowym w Oficynie Biedota. W międzyczasie Grzelak zainicjował spotkania Jam Session, które miały wpływ na powstanie i rozwój kolejnych projektów związanych z NZ//LD.
Razem z Kubą Drożdżowskim i resztą Kolektywu Ebola, na potrzeby pierwszej edycji festiwalu LDZ 2.0 powołali do życia audiowizualny projekt BETH. Ich pierwszy występ miął miejsce razem ze Zbigniewem Karkowskim na Electric Night  w łódzkim klubie Dom. Z Drożdżowskim tworzył również noizowy skład Void.
Kolejnym zespołem, w którym udzielali się Grzelak i Banaszczyk był Meandron  (tym razem z UlkaArafall Young) oraz ich dwuosobowy projekt Marburg, którego nagrania publikowali m.in. w Oficyna Biedota, 2012-13 / Weyrd Son Records 2013 / Gooiland Elektro 2014. W 2012 Jarek Grzelak zadebiutował solowym projektem RNA2. W 2014 jego utwór "Dive In" został wydany na kompilacji New York Haunted. Obecnie FOQL, ASTMA i RNA2  pracują nad nowym materiałem, tym razem jako OSTY.




✖ ASTMA (Tomasz Popakul)
Na co dzień reżyser filmów animowanych/animator/scenarzysta , autor m.in. filmu "Ziegenort". Jako pierwszą dźwiękową fascynację można notować donośny zgrzyt pogłębiarki "inż.Marian Bukowski" niosący się nocą nad wodami Zalewu Szczecińskiego. Geograficznie i muzycznie bliżej Berlina niż Warszawy, "zbyt smutny by jechać na loveparade"). Nikifor muzyki elektronicznej.
ASTMA to doom-dadaistyczne zlepy nagranego na TASCAMA bitboksującego jąkały, rytm kija włożonego w szprychy, syntezatorowych wyziewów przerywanych komunikatami "out of memory" i wycinków audycji radiowych nanizane na szkielet z techniarskiej stopy dotkniętej halucynogenną grzybicą.
Bliska jest mu metoda twórcza jego idola, Richarda D. Jamesa „zapisz to gdzieś na dysku, zapomnij jak to nazwałeś, rób następne.” Jego nagrania okazyjnie pojawiają się w zinie Skin Yard, kasecie dla Oficyny Biedota, etiudach filmowych koleżanek i kolegów ze szkoły.
Pierwszy kontakt z "czarnymi Łódź" miał gdy zaczął występować z łódzkim noisowym składem VOID gdzie najpierw robił wizualizacje z torturowanych poligonów. W Łodzi Jarosławem Grzelakiem i Justyną Banaszczyk funkcjonowali jako Ebola Collective, gdzie raz nawet zdarł gardło wykonując napisany w liceum plastycznym utwór „Kryzys”. Jako noisowy kwartet BETH (z Jarosławem Grzelakiem RNA2, Justyną Banaszczyk FOQL i Kubą Drożdżowskim IRON LUNG) występował m.in przed Zbigniewem Karkowskim w łódzkim klubie DOM. Nadal gra z FOQL i RNA2, tym razem w projekcie OSTY. Jedyny dotąd występ zagraniczny na festiwalu STRCamp w opuszczonej wiosce pionierów zagubionej gdzieś w litewskich borach.