KONCERT
15.03.2015 l Eufemia l Warszawa
start: 17:00 / wstęp: 15 zł


FORMER SELVES 

SUMBU DUNIA

FISCHERLE 

C U K I E R 
KASPEREK / MEŁECH / KACPERCZYK
/link FB/


WOUNDED KNIFE zaprasza na kolejne z cyklu przyjemnych, późnych, niedzielnych popołudni - tym razem w towarzystwie:


::: FORMER SELVES (USA)
Solowy projekt pochodzącego z Kalifornii Paula Skomsvolda. Dzięki syntezatorowym teksturom buduje przemyślane, wielowarstwowe kompozycje graniczące między estetyką new age a minimalizmem ambientowych serii Briana Eno. Jego muzyka ukazała się w labelach takich, jak: Rotifer Cassettes, Hooker Vision, Bridgetown Records, Patient Sounds, SicSic tapes i prawdopodobnie dwudziestu innych. Koncert będzie premierą jego najnowszego albumu pt. „Three Wells” (Wounded Knife).




::: SUMBU DUNIA (PT)
Zmasowane, plunderfoniczne eksperymenty serwujące duchową podróż niezwykłą i bardziej tajemniczą od objawień fatimskich. Najnowsza kaseta „Sister Nature” właśnie ukazała się dzięki amerykańskiemu labelowi Noumenal Loom.




::: FISCHERLE (PL)
Jedno z wcieleń Mateusza Wysockiego, w ramach którego różne odmiany elektroniki poddaje dubowej obróbce. W tym celu wykorzystuje pogłosy, szumy, usterki, field-recording i preparowane instrumenty akustyczne. Jako Fischerle koncertował w Polsce i za granicą obok takich twórców jak Kode 9ShedDj SpookyMoritz von Oswald TrioMikkel Metal czy Kenneth Christiansen. Występował także w ramach projektu Warsaw Electronic Festival.Swoje instalacje dźwiękowe prezentował w Polsce, Grecji, Irlandii, USA i kilku innych krajach. 
Tworzy, współtworzy i udziela się również w licznych projektach: Porcje RosołoweSzubrawy KotWysokie Loty oraz Mniej niż 40 opowieści, gdzie połączył elektronikę z bajkami tatarskimi.  Niezwykle płodny rok 2014 zamknął świetnym materiałem nagranym wspólnie z Micromelancolié - „Moulding” (Chemical Tapes). Wysocki zajmuje się też filmem, tworzeniem instalacji dźwiękowych oraz pisaniem bajek. Z Michałem Wolskim tworzy techdubowy duet Mech. Prowadzi label kasetowy Pawlacz Perski. W wolnych chwilach zajmuje się pisaniem książek dla dzieci.




::: CUKIER KASPEREK / MEŁECH / KACPERCZYK (PL)

MICHAŁ KASPEREK
Bębnista free jazzowy, improwizator. Nie kryje inspiracji Sunnym Murrayem oraz Williamem Hookerem. Jego dewiza brzmi: "Tylko proste serce sprosta gmatwaninie spraw". Współpracuje z wieloma muzykami, tworząc oparte na improwizacji nieszablonowe konfiguracje muzyczne. Grał z Markvartem, Stropovem, Ibbadullayevem, Zakrockim, Tkaczem, Cirockim. Uczestniczy w Warsaw Improvisers Orchestra oraz cyklu koncertowym Impro Miting w klubie Eufemia. Współtworzy trio z Ksawerym Wójcińskim i Jankiem Małkowskim oraz kwartet "Postaremczak/Małkowski/Wójciński/Kasperek". Jest również jednym z filarów grupy Ray'a Dickaty "Infant Joy Quintet ", a z Piotrem Dąbrowskim współtworzy perkusyjno - sonorystyczny duet. Stale grywa z Wojtkiem Kwapisińskim, Michałem Maotą, Natanem Kryszkiem oraz Tymonem Bryndalem (kwartet Drwinka). Swoja twórczość podsumowuje w słowach: "Grając, składam nieustanny hołd zbyt krótkiemu życiu Janka Rołta".



☆ PIOTR MEŁECH
Klarnecista-samouk, improwizator; chętnie odwołujący się zarówno do jazzowej tradycji, europejskiej awangardy, free impro, czy też szeroko pojętej muzyki etnicznej. Mełech poszukując nowych brzmień, środków wyrazu oraz akustycznych faktur, oprócz konwencjonalnych technik wykonawczych demontuje klarnety używając poszczególnych części, czy też przetwarza akustyczne brzmienia pętlą efektów tworząc swoisty kolaż elektro-akustyczny. Współtwórca formacji Enterout Trio, Divided by 4, Tsigunz Fanfara Avantura, duetów z amerykańskim wiolonczelistą Fredem Lonberg-Holmem, oraz Patrykiem Lichotą. Aktywnie uczestniczy w scenicznej działalności Warsaw Improvisers Orchestra. Koncertował i nagrywał m.in. z Michaelem Zerangiem, Claytonem Thomasem, Matsem GustafssonemTymonem Tymańskim, Jerzym Mazzollem, Pawłem Postaremczakiem, Ksawerym Wójcińskim.



Zajmuje się elektroakustyczną muzyką eksperymentalną opartą przede wszystkim na dźwiękach generowanych przez syntezator modularny. Nie stroni jednak od instrumentów wykonanych własnoręcznie. Interesuje go niepowtarzalność i ulotność efektów pracy z takim zestawem oraz jego ogromny potencjał brzmieniowy. Ceni przestrzeń i wstrzemięźliwość w budowaniu dźwięków.
Wraz z Wojciechem Kurkiem (perkusja) tworzy duetu Paper Cuts. Stawiają na improwizację, ale słabość do czytelnej struktury sprawia, że nierzadko odchodzą od strategii kojarzonych z tym gatunkiem. Żywioł perkusji prowadzi dialog z generatywną mocą maszyny, dając zaskakujące rezultaty – od transowych, plemiennych tańców, przez delikatne, organiczne przestrzenie aż po gęste, nawarstwiające się struktury. Jest czwartym członkiem Modular String Trio. Udziela się w Warsaw Improvisers Orchestra.