KONCERT
18.11.2014 l dom l łódź
start: 20:00 / wstęp: 15 zł

CARNAL CLIMAX INTERFERENCES



IN AN EVENING OF HUM, PIERCING NOISE, ANNOYING FREQUENCIES AND CONSTANT LIGHT ATTACK TILL ULTIMATIVE FLESH & SENSES CLIMAX


★ RYAN JORDAN (UK)
Jest muzykiem i artystą eksperymentującym w obszarze zdegradowanych, zniszczonych urządzeń elektronicznych, transu, retro-telegrafii oraz hylozoicznej komputacji neuronalnej. W swych pracach wykorzystuje zaprojektowany i wykonany przez siebie sprzęt, odwołując się do estetyki sygnałów oraz fizyczno/materialnej natury doświadczenia. Występy Jordana przyjmują formę ekstremalnego doświadczenia, w którym główną rolę odgrywa intensywne użycie światła stroboskopowego, głośny dźwięk oraz elektryczne stymulacje skał. W swoich performansach dąży do wywoływania u odbiorców stanów przypominających trans czy halucynacje.

Ryan Jordan prezentował swoje prace na całym świecie występując w instytucjach artystycznych i akademickich, podczas ważnych festiwali, ale też w przestrzeniach takich, jak squaty czy opuszczone budynki postindustrialne. Uczestniczył m.in. w festiwalach Sight + Sound (Montreal, Kanada), LACMA (Los Angeles, USA), Subtle Technologies (Toronto, Kanada), Transe(s) Symposium (Strasburg, Francja), SPILL Festival (Ipswich, Wielka Brytania), Resonant Chamber (Ryga, Łotwa), FACT (Liverpool, Wielka Brytania), Belluard Festival (Fryburg, Szwajcaria), CTM Festival (Berlin, Niemcy), Pure Data Convention (Sao Paulo, Brazylia), Pixel Festival (Bergen, Norwegia), ISEA (Istambuł, Turcja), NEXT Festival (Bratysława, Słowacja)

Jordan prowadzi także projekt noise=noise czyli laboratorium badawcze i platformę koncertową, którego celem jest rozwój sieci współpracy programistów, artystów i naukowców pracujących w dziedzinie hałasu, sztuki eksperymentalnej, poszukującej i niezależnej.




Artysta dźwięku, teoretyk kultury i mediów. Od początku lat 90. uczestniczył w scenie muzyki eksperymentalnej w Polsce. Tworzy performansy audiowizualne, instalacje oraz filmy wideo. W swych solowych performansach dokonuje krytycznej eksploracji przestrzeni liminalnej pomiędzy fizyczną, biologiczną aktywnością ciała a niewidzialną sferą fal elektromagnetyczną generowanych przez urządzenia bezprzewodowe, tworzących wielopłaszczyznowe relacje w obrębie przestrzeni hybrydycznej. Wykorzystuje specjalnie zaprojektowane oraz zmodyfikowane instrumenty oraz urządzenia elektroniczne cyfrowe i analogowe.

Jest założycielem licznych projektów muzycznych i multimedialnych. W latach 1990-93 współtworzył Noize Dance Esthetics. W roku 1992 wraz z Joanną Niekraszewicz powołał do istnienia multimedialny projekt Spear. W 2005 roku wraz z Pawłem Cieślakiem założył projekt Ben Zeen. W latach 2009-2011 tworzył duet electro Aural Treat z Martą Heberle. Od 2009 roku z Bartłomiejem Kuźniakiem prowadzi audiowizualny projekt Nonstate. Współtworzy grupy Sub Spa oraz Qantum Vaccum Oscillator oraz Rumory Orkiestra.

W latach 1998-2002 prowadził wytwórnię Ignis Projekt poświęconą różnym odmianom elektronicznego eksperymentu. Wśród artystów, których płyty ukazały się nakładem Ignis są m.in.: Francisco LopezUltra MilkmaidsVance OrchestraIndra KarmukaCrawl UnitOrigami ArktikaChaos As ShelterEA and Spear.

Jako kurator organizował i współorganizował liczne koncerty i wystawy - 3 edycje multimedialnej wystawy "Die Kunst Ist Toth", koncerty Coil, Noise Makers Fifes, Column One, Troum, Xaviere Charles, Zbigniew Karkowski, Aube, Tetsuo Furudate, Asmus Tietchens, Marco Donnarua, Ryan Jordan i wiele innych.W latach 2005-2009 był kuratorem programu „Poza horyzont" (muzyka eksperymentalna, nowe media).

Ożóg jest autorem licznych tekstów teoretycznych dotyczących estetyki nowych mediów, sztuki krytycznej, filmu awangardowego, wideo i muzyki eksperymentalnej. Jego zainteresowania naukowe obejmują studia nad nadzorem, problematykę społeczeństwa sieci, media taktyczne, sztukę biologiczną oraz posthumanizm. Pracuje w Zakładzie Mediów Elektronicznych Uniwersytetu Łódzkiego. Jego pierwsza solowa płyta „Electric Disobedience of Flesh” ukaże się jesienią 2014 roku.

Wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, dokuczliwe lub szkodliwe drgania ośrodka sprężystego, działające na organ słuchu i inne zmysły oraz części organizmu człowieka. Rozróżnia się hałasy ciągłe o nieznacznych zmianach natężenia i widma częstotliwości w czasie (szmer, szum) oraz hałasy impulsowe (np. huk, trzask). Szkodliwość hałasu zależy od jego natężenia, widma częstotliwości, charakteru zmian w czasie, zawartości składowych niesłyszalnych oraz długotrwałości działania. Mierzy się go w decybelach (dB). Skala rozciąga się od progu słyszalności (0 dB) wzwyż poprzez próg bólu, tj. 130 dB. Na przykład szept ma poziom 20 dB, zwykła rozmowa ok. 60 dB. Wysoki i długotrwały poziom hałasu może spowodować trwałe uszkodzenie słuchu.