KONCERT / FESTIWAL
04.10.2014 l mdk l radomsko
start: 12:00 / wstęp: FREE



DZIEŃ

MUZYKI

/link FB/

"Zakładając ,że całe życie uczyliście się muzyki, w taki sposób by zagrać ją bezbłędnie - wyobraźcie sobie, że istnieje cała sfera muzyki, której nikt nie zna, której nikt nie toleruje, nie akceptuje, nie chce… jak gdyby po drugiej stronie lustra…
Nie ad libitum, nie free, nie aleatoryka - na wzór „Łańcuchów” Lutosławskiego – to nie muzyka, która jest antytezą tego, co znamy - to nie z nieświadomości- ale z wiedzy, z miłości do tego co znamy, chcemy poznać wszelkie wersje tej muzyki, którą kochamy, której pragniemy, która gdy się omsknie ręka, gdy wymsknie się pierwotna idea zaczyna żyć własnym życiem… i to jest właśnie cud! 
CUD NOWEJ MUZYKI!"
Jerzy Mazzoll


WARSZTATY:
12:00 / Sala kameralna MDK / 
Warsztaty - "Bądz dziecinny improwizuj" - (IDEA KLUBU MÓZG) - prowadzenie - Qba Janicki

KONCERTY:
16:00  / Klasztor Ojców Franciszkanów w Radomsku /
Jerzy Mazzoll - solo
Tomasz Sroczyński / Marek Pospieszalski - BARENESS
Mazzoll / Pospieszalski / Sroczyński + gość specjalny
18:00 / Miejski Dom Kultury /
18:00 - "JEDNOŚĆ" - Wojciech Kwapisiński
19:00 - Basia Polańska - projekt adiowizualny
20:00 - PREMIERA "Wariacje multimedialne na temat polskich tańców ludowych":
Tomasz Sroczyński - kompozycja, skrzypce, elektronika
Bartłomiej Chmara - gitara, elektronika
Max Mucha - kontrabas
Marek Pospieszalski - saksofon tenorowy, klarnet altowy, flet, kaoss pad
Qba Janicki - perkusja, ableton live
Karol Tymiński - taniec
No Art - wizualizacje

::: MAZZOLL - Wirtuoz klarnetu basowego sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej w polskim jazzie, odciął się jednak od tego nurtutworząc ideę Arhythmic perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. Na początku lat 90 spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal company week. Producentem jego pierwszej płyty „Perplex” był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. Wydał serię płyt „Diffusion Ensamble”, improwizując na scenie z artystami różnych dziedzin sztuki. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda oraz Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. Tworzył festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach. Wydał 15 płyt, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Lata 2012 i 2013 to czas jego powrotu na rynek wydawniczy, na którym ukazały się kolejno płyty: „Minimalover”, „Jeden dźwięk i Pan Bóg” oraz oczekiwana „Responsio Mortifera”, a także „Rite of spring variation. Arhythmic Perfection vol.1”.



::: TOMASZ SROCZYŃSKI - Producent i instrumentalista udzielający się na płaszczyźnie muzyki współczesnej, ludowej oraz elektronicznej. Jako skrzypek jest w stanie zastąpić duży skład kameralny, tworząc nieograniczone i nieprzewidywalne ściany dźwięku przy wykorzystaniu harmonizera oraz szeregu odpowiednich efektów. Jednym z istotnych elementów formy jego gry jest improwizacja, która w połączeniu z samplerem i misternie przygotowanymi warstwami elektroniki tworzy unikalną jakość. Jako kompozytor tworzy on wiele utworów, których zakres muzyczny jest właściwie nieprzewidywalny. Na przestrzeni lat nawiązał współpracę z wieloma artystami sceny offowej, eksperymentalnej i elektronicznej, jak m.in.: Jerzy Mazzoll, Marek Pospieszalski czy Jacek Sienkiewicz.



::: WOJCIECH KWAPISIŃSKI - Muzyk, gitarzysta i improwizator z Warszawy. Organizator koncertów i cykli muzycznych: Impro Miting, Działanie Muzyczne. Jest związany ze sceną muzyczną warszawskiego klubu Eufemia. Założyciel DIY Labelu Wytwórnia Element. Współtwórca i członek zespołów Airth, Gamid Group, Nor Cold Quartet, Altona, Puppetteine, Zwichnięci Dandysi, Julian Ochorowicz, Jedność, Ian Czapla. Współzałożyciel strony internetowej Trzecia Fala.



::: BASIA POLAŃSKAMuzyka Basi Polańskiej jest eklektyczna w najlepszym tego słowa znaczeniu, można określić ją jako taneczna mieszanka stylów. Nie dając się zamknąć w ramy gatunków i podzbiorów, Basia wybija się, wynajdując to, co najlepsze i najświeższe we współczesnej muzyce. Inspiracje czerpie z legendarnych postaci sceny eksperymentalnej USA jak Drexciya, Moodyman czy Sun Ra, przenosząc improwizacje jazzowe i elektroniczne brzmienie Detroit na nowoczesny grunt. House, disco, elektro i techno to tylko części, z których Polańska układa wyrafinowane nasiąknięte bitem i seksownymi wokalami taneczne sety.




::: MAREK POSPIESZALSKI - Saksofonista,klarnecista. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie. Od najmłodszych lat zafascynowany awangardą jazzową, muzyką improwizowaną oraz nowymi brzmieniami, otwarty na wszelkie muzyczne gatunki. Udziela się, współpracuje bądź współpracował z: eMPe3 Mateo Pospieszalski Project,Wojtek Mazolewski Quintet, Paweł Kaczmarczyk Audiofeeling Band, Marco Eneidim, Dennisem Gonzalezem, Yealls At Eeals, YeShe Graal, Yanina Free Wave, Piotr Damasiewicz Power of the horns, Kazimierzem JonkiszemJanuszem Stefanskim, Pawłem Jarzębskim, Maciejem Obarą, Jerzym MazzollemRafałem Mazurem, Krzysztofem Knittlem, Igorem BOXX (SKALPEL), Fisz/Emade.



::: MAX MUCHA - Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach obecnie mieszkający w Berlinie, gdzie kształci się pod okiem Grega Cohena w Jazz Institut Berlin. Aktywny na polskiej scenie jazzowej, współpracuje przede wszystkim z Dominikiem Wania, Adamem Pierończykiem, Piotrem Damasiewiczem i Kubą Płużkiem. Miał również okazję grać z takimi nazwiskami sceny europejskiej czy amerykańskiej, jak Gary Thomas, Stephen Riley, Nelson Veras, David Doruzka. Występował na wielu europejskich festiwalach, m.in. Jazzfest Berlin, Moers Festival, Warsaw Summer Jazz Days.



::: BARTŁOMIEJ CHMARA - Producent/Muzyk. Aktywnie działający w obszarach muzyki elektronicznej i improwizowanej. W swojej produkcji muzycznej wykorzystuje materiały autorskie znajdujące zastosowanie w gatunkach, które określić można jako: organic dub techno, deep house, jednak oscylują one również wokół różnych odmian popu, który stał się niejednokrotnie trzonem koncepcyjnym w produkowanych piosenkach. Dotychczas współtworzył m.in z: Marcin Czubala, Kari Amirian, Novika, Oszibarack, Tomasz Sroczyński, Qba Janicki, Marek Pospieszalski, Stefan Węgłowski. Na stałe uczestniczy w projektach Tirvyous Wagon oraz Kondensator przepływu, gdzie promuje scenę eksperymentalną / improwizowaną z którą związany jest dzięki klubowi MOZG. Od 2013r występuje sam wykonując autorskie live acty z wykorzystaniem wokalu. Jest również twórcą muzyki do teaserów i spotów telewizyjnych.



::: QBA JANICKI - Absolwent PZSM im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy w klasie perkusji Mirosława Żyty oraz Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie perkusji jazzowej dr Łukasza Żyty. Stypendysta rektora AM w Krakowie oraz Atellier Stipendium w Stadmuehle Willisau w Szwajcarii. W czasie swojej kariery miał przyjemność występować m.in. z Jerzym Mazzollem, Jonem Dobie, Jackiem Sienkiewiczem, Sławkiem Janickim, Krisem Wandersem, Wojtkiem Mazolewskim, Markiem Pospieszalskim, Joanną Dudą, Piotrem Damasiewiczem oraz wieloma innymi artystami, zarówno muzykami jak i tymi zajmującymi się innymi dziedzinami sztuki. Aktualnie zamieszkuje w rodzimym mieście gdzie będąc członkiem Stowarzyszenie Artystycznego "MÓZG" oraz współwłaścicielem klubu pod tą samą nazwą aktywnie działa jako animator kultury w mieście organizując liczne wydarzenia związane z nową muzyką wszelakich gatunków. Na stałe udziela się w zespołach: Tirvyous Wagon, Kondensator Przepływu, Mazzoll / Janicki / Janicki oraz Wojtek Mazolewski Quintet. Występuje także solo oraz pojawia się w licznych unikatowych formacjach.



::: KAROL TYMIŃSKI - Niezależny tancerz i choreograf. Absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej imienia Romana Turczynowicza w Warszawie i Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) w Brukseli. Występował w spektaklach uznanych artystów tańca, wśród których są, między innymi: Nigel Charnock, Jennifer Lacy, Agneja Seiko i Joseph Alter. Brał udział w przedstawieniach muzycznych w reżyserii Wojciecha Kępczyńskiego, dyrektora Teatru Muzycznego „Roma”, czyli w dwu słynnych musicalach Andrew Lloyd Webbera: Józef i cudowny płaszcz snów w technikolorze (Teatr im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, 1996) i Koty (Teatr „Roma”, 2007). Pierwszy z nich to sceniczny debiut tancerza, który stał się bodźcem do podjęcia decyzji o edukacji w szkole baletowej. Od początku swojej drogi artystycznej tworzy autorskie choreografie solowe, które prezentuje zarówno w kraju, jak i zagranicą, m.in.: Creta for C (2006, Bruksela), 4: 04 (2007, Warszawa), Orlando (2008, Poznań). Spektakl Orlando powstał w poznańskim Starym Browarze (Arts Stations Foundation) w ramach programu rezydencyjnego dla młodych choreografów Solo Projekt, którego Tymiński był laureatem w roku 2009.



::: NO ART - Historia No Arta zaczyna się w roku 2005, w którym Artur zaczyna swoją vj'ska działalność w Krakowskich klubach. Od początku swojej działalności ujawnia unikalne podejście do VJ-ingu i wypracowuje charakterystyczny, najpierw noisowy, później organiczny styl swoich prac. Do 2008 roku występuje na wielu undergroundowych imprezach i festiwalach w Polsce (Inqbator Art Project, Festival Równe Prawa do Miłości). Później przenosi się do Anglii, gdzie działa w podziemiu Brighton i Londynu (Cowley Club, Behind the Bars). Po powrocie do Krakowa wraz z przyjaciółmi rozpoczyna działalność mappingową (Festiwal Nauki - mapping na Sukiennicach, Otwarcie Małopolskiego Ogrodu Sztuki, Festiwal Szopek Krakowskich). Jedne z jego pierwszych interaktywnych instalacji można było zobaczyć m.in. na MÓZG Festival w Bydgoszczy, Light Move Festival w Łodzi, Centrum Kultury w Lublinie Sztuki Solvay. Na codzień zajmuje się postprodukcją filmową, animacją i montażem (ArtBoom Festival, wystawy Zbiornika Zultury w Bunkrze Sztuki).



ORGANIZATOR: