KONCERT
04.07.2014 l wieża piastowska l cieszyn
start: 21:00  / wstęp: FREE



WILHELM




"Już od kwietnia do końca roku 2014 w Świetlicy Krytyki Politycznej w Cieszynie rusza GRA/GRA/nica, czyli CYKLICZNE, DARMOWE KONCERTY MUZYKI ELEKTRONICZNEJ. Prezentujemy Państwu pierwszy cykl awangardowych wydarzeń z granicy muzyki i performensu, który już niebawem rozpocznie się w Cieszynie. Dzięki całkowitemu otwarciu się na eksperymenty sceniczne wydarzenie to przyczyni się do tworzenia nowego języka muzycznego, KULTURY Z JEJ NOWYMI ODBIORCAMI. DZIĘKI WYDARZENIOM WOLNYM OD OPŁAT CHCEMY ZWIĘKSZYĆ SZANSĘ NA DEMOKRATYZACJĘ DOSTĘPU DO NISZOWYCH DZIAŁAŃ ARTYSTYCZNYCH."

Średniowieczne mury zabrzmią muzyką Wilhelma Brasa (pod tym pseudonimem kryje się śląski eksperymentator Paweł Kulczyński), który znany jest z brzmień ekstremalnych, niebanalnych koncertów plenerowych oraz instalacji dźwiękowych, działań performatywnych i dizajnerskich. Kulczyński jest również zapalonym budowniczym nietypowych instrumentów analogowych, czego doświadczyć możemy już na początku lipca w Cieszynie.


★ WILHELM BRAS -  śląski eksperymentator, muzyk, autor niebanalnych koncertów plenerowych oraz instalacji dźwiękowych, jak też zapalony budowniczy instrumentów analogowych. Miłośnik brzmień ekstremalnych. Inspiruje się społecznymi i przestrzennymi kontekstami muzyki, fenomenologią audiosfery i akustyką, zjawiskami losowymi, konceptualizmem, lenistwem i nudą, działaniem pozornym oraz psychodelią. Posługuje się strukturami algorytmicznymi, preparowaną gitarą w środowisku syntezy modularnej, wideo, fotografią, buduje instalacje i instrumenty.
Jako Tropajn koncertuje w przestrzeni publicznej, na nieużytkach, terenach poprzemysłowych i wiejskich. W muzyce porusza się w obszarach improwizowanej elektroniki, elektroakustyki, ambientu i noise'u. 


Bras przekuwa swe doświadczenia w przystępną formę, zachowując jednak charakterystyczny dla siebie pazur i wybujałe, choć surowe brzmienia. Artysta uchyla furtkę do organicznego świata sprężystych hałasów, karkołomnych wolt i zgrzytów. Glitch zderza się tu z hałasem, techno z funkiem, a wszystko spojone jest niepowtarzalnym brzmieniem rozgrzanego do czerwoności syntezatora analogowego własnej roboty. Aranżacja koncertów przypomina ciemne korytarze śląskich kopalń, w których jedynym źródłem światła jest lampka-czołówka.

Pierwsza płyta Wilhelma Brasa "WordlessSongs By The Electric Fire" została wydana przez Mik Musik. Obecnie trwają prace nad kolejną, która zostanie wydana na winylu przez Dunno.
Wśród ostatnich najciekawszych wydarzeń z udziałem artysty bez wątpienia znajdują się koncerty w ramach Unsound Festival New York czy Rokolektiv w Bukareszcie. Obecnie pracuje nad tanecznym projektem Lautbild, wykorzystującym inne brzmienia i urządzenia.





Opieka merytoryczna wydarzeniaWojciech Kucharczyk
Współpraca: Mik Musik