KONCERT
05.06.2014 l pardon, to tu l warszawa
start: 20:30 / wstęp: 30 zł



"Marzenia się spełniają - w czerwcu na naszej scenie na jedynym koncercie w Polsce wystąpi etiopska legenda, kompozytor, klawiszowiec, lider legendarnego zespołu Walias Band (z Mulatu Astatke na wibrafonie) - Hailu Mergia!!!

Po ponownym wydaniu " Hailu Mergia & His Classical Instrument" na Awesome Tapes From Africa latem 2013 r., Hailu Mergia rozpoczął swój pierwszy koncertowy tour od ponad 20 lat. Stało się to pod koniec ubiegłego roku. Teraz wraca po więcej, ku chwale ethio-funku / jazzu!"

Na trasie, Hailu jest wspierany przez zamieszkałych w Berlinie Australijczyków: Tony Buck (perkusja) - powszechnie znany ze swojej długotrwałej współpracy z 'The Necks'; i Mike Majkowski (kontrabas), który zdobył uznanie za swoje występy solowe i jako sideman w koncertach z Peterem Brötzmannem i Hanem Bennink.



W 1985 roku, mistrz akordeonu i weteran liderujący zespołom, aranżer i klawiszowiec wydał kasetę "Hailu Mergia & His Classical Instrument". W nostalgicznym wysiłku przywrócił klasyczne brzmienie akordeonu z młodości. Etiopskiej muzyce Hailu nadał nowe brzmienie poprzez użycie fortepianu elektrycznego, syntezatora analogowego i jego ukochanego akordeonu. Był już wtedy doceniony za przełomowy klimat ethio - jazz i funk w Walias Band. Pełen wyobraźni wizjoner współczesnej muzyki, zdobył popularność dźwiękami z przeszłości używając nowoczesnych narzędzi .

Awesome Tapes From Africa rozpoczęło swoje życie w 2006 roku jako blog mp3 rzucający światło na regionalne sceny muzyczne i lokalnie produkowane kasety z kontynentu afrykańskiego. Inicjatywa ta urosła do rozmiarów rozpoznawanych ogólnoświatowo, publicznych archiwów, wytwórni i udanego projektu DJ-skiego. 

Media o "Hailu Mergia & His Classical Instrument"
“It's a magical discovery.” - The Wire

“Quite possibly the coolest accordion-led recording you’ll ever hear, and certainly one of the most psychedelic.” - eMusic

“11 mesmerizing, largely improvised songs that meshed the sound of a forgotten folk instrument with strange, futuristic timbres...an album that simultaneously pointed toward Ethiopia’s musical past and future.” - Washington Post