by Magda i Ludomir Franczak
KONCERT
03.04.2014 l instytut kultury miejskiej l gdańsk
start: 20:00 / wstęp: 10 PLN


/link FB/


Artysta o płycie:
W samym środku muzyki jest dźwięk. "air | field | feedback" to nowa odsłona emitera. Mikrofony, mikser, nośniki nalogowe i cyfrowe, nagrania terenowe stają się instrumentami. Łącząc kompozycję, miks różnej jakości materiału dźwiękowego i improwizacji szukam możliwości syntezy analogowego cyfrowego brzmienia i organicznych połączeń w samym dźwięku.




MARCIN DYMITER aka emiter - porusza się w obszarze elektroniki, muzyki improwizowanej, łączy różne jakości – lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia oraz nagrania terenowe. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe oraz działania mające na celu propagowanie field recordingu. Producent muzyczny. Kurator projektów dźwiękowych, twórca projektu Tracklista. Członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej. Aktualnie gra w projektach: emiter, emiter_franczak audio video performance, niski szum.


TOMEK STAWIECKI - klarnecista i saksofonista. Pochodzący z Sejn, związany z ośrodkiem "Pogranicze - Sztuk, Kultur, Narodów". Uczestniczy w wieloletnim projekcie "Orkiestry Klezmerskiej Teatru Sejneńskiego". Członek zespołu "Sztetl" eksplorującym archaiczne i niegrane współcześnie utwory mistrzów tradycyjnej muzyki klezmerskiej. Uczestnik projektu "Banda Dzeta". Muzyk ukształtowany w odmienny sposób niż to się przyjęło. Bez szkoły muzycznej, ale po wielu spotkaniach, lekcjach i warsztatach z wybitnymi muzykami z Polski i Świata - m.in.: David Krakauer, Christian Dawid, Wacław Zimpel, Mikołaj Trzaska, Paul Brody, Frank London, Marcin Masecki czy Raphael Rogiński.


COLUMBUS DUO - ich korzenie sięgają początku lat 90. i jednego z pierwszych noise’owych zespołów w Polsce, jakim był Thing. Kolejne lata to stopniowa redukcja składu i ciągłe poszukiwanie nowej dźwiękowej formy. Efektem tych przeobrażeń był avant-jazzowy Columbus Ensemble, a od 2002 roku – Columbus Duo. Po doświadczeniach z minimalizmem na pierwszych dwóch płytach duet braci Swoboda powrócił do bardziej przestrzennych struktur na płytach Storm oraz Columbus meets Arszyn, nagranej z eksperymentalnym artystą, Krzysztofem Topolskim.
Salt, wyprodukowany przez kolejną znakomitość polskiej sceny eksperymentalnej, Marcina Dymitera, jest już ósmym studyjnym albumem braci. Tym razem dzięki współpracy labelu DeadSailorMuzic, którym dowodzi jeden z braci, z Monotype Rec. wydany został tylko na płycie winylowej. Grupa wzbogaca tu swój repertuar o tradycję elektronicznej psychodelii, wplatając ją w typową dla siebie, pełną napięcia i mroku niemelodyjność. Gitarowym eksploracjom bezkształtności towarzyszą minimalistyczne, śpiewane po francusku partie wokalu oraz elektroniczne tło, tworzone przy pomocy nowoczesnych pętli i krautrockowych klawiszy. Kompozycje opierają się na kontraście względnie oszczędnej, surowej formy z charakterystyczną dla braci Swoboda noise’ową ekspresją.