KONCERT
22.03.2014 l forum synagoga l ostrów wlkp
start: 19 / wstęp: FREE NA ZAPROSZENIA szczegóły >

TEMPLE OF SILENCE VII

B°TONG / MAMMOTH ULTHANA / MIRT + TER / BENICEWICZ / WEREJU / GAAP KVLT
/link FB/

Partnerzy wydarzenia:
Hard Art https://www.facebook.com/HARDARTmag
Zoharum http://www.zoharum.com/
Beast of Prey http://www.beastofprey.com/
Modularne http://modularne.info/
Osterdam Records http://www.osterdamrecords.com/



B°TONG to projekt, za którym stoi Chris Sigdell, niegdyś członek eksperymentalnej grupy NID (1995). Astysta porusza się w rejonach elektroniki eksperymentalnej. Jego muzyka to mroczne, gęste warstwy dźwięku, wysokich tonów i dziwnych elektronicznych brzmień, które przywołują obrazy ciemności i spokoju, samotności lodowatej polarnej nocy albo odpowiednika z podwodnej podróży…
B°TONG zagrał ponad 200 koncertów w całej Europie a także w Kanadzie i USA. Występował na jednej scenie u boku Aun, Column One, Dave Phillips, Feine Trinkers Bei Pinkels Daheim, Frontline Assembly, Michael Northam, Origami Galaktika, Sudden Infant, The (Law) Rah Collective, To Live And Shave In LA, Troum, Zbigniew Karkowski i innych...
Tegoroczny koncert w ramach festiwalu połączony związany jest z premierą wydawnictwa "ASCENDING IN THE LIGHT OF AN ALIEN SUN" - części splitu CD RE-DRUM / B°TONG (ZOHAR 065-2).





MAMMOTH ULTHANA to duet muzyków (Jacek Doroszenko, Rafał Kołacki) tworzących organiczne kompozycje muzyczne. Elektronika zmieszana jest tu z brzmieniem gongów, dzwonów, rogów i zestawu instrumentów etnicznych. Idea formy muzycznej zespołu opiera się na wzajemnym przenikaniu brzmienia tradycyjnych instrumentów akustycznych ze strukturami dźwiękowymi generowanymi przez oprogramowanie komputerowe. Wynikiem kombinacji jest intensywna przestrzeń muzyczna osadzona na solidnych podstawach kompozycyjnych, a jednocześnie bogata w partie nieprzewidzianych zdarzeń dźwiękowych.
Koncepcja ideologiczna projektu jest zbudowana wokół wizji plemienia Mammoth Ulthana, prastarej społeczności szamanów. Muzycy starają się wcielić w życie fenomen doświadczania rzeczywistości poprzez medytację dźwięku, niekoniecznie w stricte muzycznym charakterze.
Występom duetu towarzyszy kontemplacyjna projekcja wizualna.




MIRT + TER toną w kablach, generując dość nieprzewidywalną, choć repetytywną elektroniczną tkankę. Przeciwwagą dla powtarzalności, która jest fundamentem ich poszukiwań jest improwizacja. Od lat unikają laptopów i komputerów, skupiając się od jakiegoś czasu na syntezatorach modularnych. Nie ze względu na snobistyczne wielbienie wszystkiego co analogowe - po prostu żadne z nich nie przypomina sobie filmu sf z lat 60., na którym widać byłoby zimne światło monitorów w miejscu setek dźwigni, zegarów i gałek. Niech was jednak nie zwiedzie przestrzeń kosmiczna, Mirt i Ter wolą się taplać w śmietnisku ziemskiej kultury, przekuwając ją na własny dość introwertyczny język.




BENICEWICZ, kompozytor, artysta audiowizualny, zaangażowany od 1996 roku w różne projekty muzyczne, m.in. w surrealistyczny White Nerve Connexion, poetycki Inire, ambientowe Suture Navigator i Nemezis oraz mroczny Christblood czy The Embryonal Position. Jego pierwsza solowa płyta "Fujarki", wydana nakładem Requiem Records została bardzo dobrze przyjęta w prasie i była kilkakrotnie prezentowana na antenach ogólnopolskich i regionalnych stacji radiowych.
Swoje prace audio i wideo prezentował dwukrotnie na WRO Media Art Biennale, festiwalach Wrocław Industrial Festiwal, Intermediale, Trans/Wizje, Hamburg Artgenda Festival, Rytuał, Videoprzestrzenie BWA i in. Od 2001 roku szef artystyczny Wydawnictwa Okultura. Autor okładek książek i płyt.




WEREJU - Cathal Rodgers jest irlandzkim muzykiem, członkiem projektów Parhelia, Wreck of the Hesperus, Spermicidal. Występuje solo jako Null/Void i Wereju
Solowa twórczość eksploruje zainteresowania improwizacją, drone, noise, eksperymentalną elektroniką
Publikował swoją muzykę w róznych labelach: Small Doses, Dead Pilot, Reverb Worship, Basses Frequences, Striate Cortex, Aesthetic Death, Streaks Records, Fort Evil Fruit, Anathema Sound...




GAAP KVLT zna się na przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Niesie bas, ambientalne drony i pustynny wiatr. Bliskowschodnie melodie pełne ciepłego powietrza miesza z mroźnym uczuciem niepokoju. Nieprzewidywalny i bezkompromisowy. Sprowadza spokój by za chwilę przemienić go w totalny chaos. Soniczne opium. Kroczy przed czterema potężnymi królami, tak jakby będąc ich przewodnikiem. Wyruszysz z nim?