fot. Jan Masecki i Artur Żurawski
KONCERT
19.01.2014 l nie zawsze musi byś chaos l warszawa
start: 19 wstęp: 15/20 PLN

MASECKI / PAŁOSZ / SADKOWSKA
Beethoven Trio D i Es opus 70







Marcin Masecki (piano), Mikołaj Pałosz (wiolonczela) i Dagna Sadkowska (skrzypce) zagrają w Chaosie dwa całe tria fortepianowe Beethovena z opusu 70: D-dur i Es-dur.

:::
MARCIN MASECKI

1982, warszawiak, pianista, kompozytor, członek niezależnej wytwórni Lado ABC, lider i partycypant ogromnej ilości różnorodnych projektów. Prowadzi zespół Profesjonalizm, jest dyrektorem pierwszej edycji WOR (Warszawskiej Orkiestry Rozrywkowej), oraz członkiem międzynarodowego zespołu Paristetris. Jego ostatni projekt to Polonezy, dziesięcioosobowa orkiestra dęta grająca autorski zestaw polonezów.

Jego równoległym koniem jest muzyka klasyczna, którą najczęściej prezentuje w nietuzinkowy sposób (nietuzinkowe miejsca, nietuzinkowe instrumenty, nietuzinkowa interpretacja). Jest adwokatem traktowania muzyki klasycznej jako pełnoprawnego elementu współczesnego świata muzycznego, a nie tylko jako eksponatu w elitarnym muzeum. Jeśli ktoś traktuje muzykę klasyczną jako eksponat w elitarnym muzeum lub używa wobec niej muzealnego-elitarnego dyskursu to nie zyskuje u Maseckiego najmniejszego szacunku.

::: 
DAGNA SADKOWSKA

absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie skrzypiec Krzysztofa Bąkowskiego. Współtwórczyni i członkini zespołu Kwartludium. Solistka i kameralistka. Ma w swoim dorobku liczne wykonania i prawykonania dzieł współczesnych kompozytorów polskich i zagranicznych, m.in. Magdaleny Długosz, Krzysztofa Knittla, Aleksandra Lasonia, Aleksandry Gryki, Wojciecha Ziemowita Zycha, Laurence’a Mossa, Salvatore’a Sciarrina, Bernarda Cavana, Toshio Hosokawy i innych.

Artystka koncertowała na licznych festiwalach, takich jak Festiwal Prawykonań w Katowicach, Warszawska Jesień, JAZ Festiwal Muzyki Improwizowanej w Katowicach, Muzyczny Sejsmograf III, Laboratorium Muzyki Współczesnej, Latająca Akademia Muzyki Współczesnej, Nowe Gdańskie Brzmienia, Ad Libitum, Audio Art.

Od kilku lat działa także aktywnie na scenie muzyki improwizowanej. W ramach projektu "plain music” występowała z takimi wykonawcami, jak: John Edwards, Le Quaninh, John Tilbury, Axel Dörner, Thomas Lahn, DJ Lenar i inni. Jest stypendystką programu „Młoda Polska” Ministra Kultury. Autorka „Internetowego Zbioru Zadań do Muzyki Współczesnej”.

::: 
MIKOŁAJ PAŁOSZ

niezależny wiolonczelista, improwizator i kompozytor specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i awangardowej. Studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Jest zdobywcą nagród na konkursach muzycznych w tym Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie.

Występował m.in na festiwalach Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova we Wrocławiu, 1 Festiwalu Pawła Szymańskiego, w serii Portrety Kompozytorów, contem.ucha w Łodzi, Audiologie w Lublinie, Ad Libitum w Warszawie, Audio Art i w serii Playback Play. W latach 1998-2008 był członkiem zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, z którym koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA. Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet pod kierunkiem Andrzeja Bauera. Współpracuje z zespołem Kwartludium.

Jego solowa płyta Cellovator DUX 0628 sponsorowana ze środków stypendium Ministra Kultury w programie Młoda Polska z kompozycjami współczesnymi i improwizacjami ukazała się w 2008 r. Nagranie Mikołaja znalazło się na płycie Exploratory Music from Poland prezentującej najciekawsze zjawiska w muzyce polskiej nagrane w ostatnich latach opisane w magazynie WIRE 7/2010. Wspólnie z saksofonistą Rayem Dickaty i perkusistą Pawłem Szpurą tworzą improwizujące trio Osaka Vacuum, które wydało w 2011r. płytę Emerging View pod szyldem Slowdown Records.